AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.382

Köpte 5W50 till min M5 idag

Köpte idag istället för TWS 10W60 Mobil 1 5W50. Dessa har ju samma klassningar. Dessutom i vintertider känns 5'an bättre än en 10'a. Ska byta imorgon. Kommer säkert att ta lite mer olja, men det stör nog inte mig. Nån annan med E39 M5 som gjort detta?
Lasse Karlsson
Jag har också 5W50( Mobil Formula) i min M5:a. Det funkar kanon!
OK, låter bra!

Då kommer jag att köra på det imorgon. Det blev Mobil 1 eftersom min lokala butik hade endast 4l TWS kvar, och jag inte kände för att beställa. Dessutom blev Mobil 1 exakt 100€ billigare för 8l än TWS... Hmmmm! Vad fan!? Så mycket bättre kan väl ändå inte TWS vara?

Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
bayerischemotor..för 100 eur kan du köpa 8 liter TWS! Hur mycket pröjsar du för din olja egentligen?
Kostar i Finland 79euro/4l. På BMW är den 98€/4l!
8l Mobil 1 kostade 58euro, en viss skillnad!
be
55
bemari5
M5 3.8 Individual -93
bayerischemotor: Jag betalar 84.80€ för 2st 4L dunkar TWS fraktat till närmaste postkontor (39.90€/st +5€ frakt) om du är intresserad kan jag länka till stället. Dom säljer till Sverige också men endast 4x4L dunkar men vet ej vilka frakter som tillkommer. Men inom Finland funkar det i allafall fint :)

bemari5
bemari5:

Ja länka gärna till stället, så köper jag därifrån nästa gång, nu har jag ju redan bytt olja, men lite kul att spara pengar är det ju alltid:)

be
55
bemari5
M5 3.8 Individual -93
Jeps, alltid trevligt att spara nån euro, dom brukar ju gå åt sig...:) Här är länken: Länk
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Bayerishe, du får gärna rapportera om oljeförbrukningen ändrar sig om du håller koll på den.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
Ja det ska jag göra. Håller koll på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.