AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.331

Få dioden under backspegeln att blinka?

Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Trots att jag inte har larm på min z4 så har jag en diod under backspegeln. Går det på något sätt att få den att blinka så att det ser ut som jag har larm?
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Jag har fått detta gjort på en -04 genom programmering på BMW verkstad. Kostade ca 400 spänn om jag inte missminner mig.
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Ok, det verkar ju lovande! Då blir min nästa fundering om jag ska göra det på stört eller vänta till våren. Kör bilen året runt med ska snart ställa av den styvt 2 månader pga resa. Undra om dioden tar mycket kraft från batteriet. Klarar batteriet 2-3 månader tro?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
2-3 månader utan underhållsladdning är inte bra oavsett diod eller ej.. Jag antar att du kör slut batteriet på den tiden ändå.

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
tgneb, på vilken verkstad gjorde du detta ingreppet. BMW i GBG verkade inte riktigt känna till hur det skulle gå till...
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Det var faktiskt BMW Group Gbg som gjorde programmeringen. Mekanikern hade en förteckning över möjliga val men jag vill minnas att han hade visst besvär med att finna detta. Lycka till!
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
... kan ju vara en option som endast erbjuds -04?
Co
48
Coupé wannabe
Mini Cooper -17
Spana in den här länken på Z4um Länk

Står där hur BMW meken ska gå tillväga

/Jonas
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Klockrent! Har skrivit ut instruktionen som jag ska ta med mig till mekanikern. Tack för det!
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Uppföljning: Osäker på om bmw använde instruktionen ovan men nu bliknar det fint i alla fall! :)
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Hejsan!

Kommer du ihåg vad programmeringen kostade? Är det nåt special med Z4 iom att ni har med diod på innebackspegeln trots att ni inte har larm. Har nämligen för mig att i övriga modeller, om det inte är fabrikslarm, så har man inte dioden!!

//Jocke
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Har nämligen införskaffat en innebackspegel med diod, men tror inte att det bara är att byta rakt av då jag tror jag måste ha ström till dioden på nåt sätt, och det är väl pinne 8 och 9 som ger dioden ström, så jag antar att jag måste dra den först (på nåt sätt)!!

//Jocke
jo
551
joafog
BMW 535D F11
Hej igen!

Jag får fram ström till dioden via pinne 8 och 9 i kontaktdonet. Problemet är att den inte blinkar utan lyser hela tiden (vilket iofs inte gör så mycket) men jag har problem att hitta rätt anslutningspunkter. Ena kabeln skall ju alltid ha 12 v och den andra sladden skall ju ha 12 v när den inte skall lysa/blinka, och vara jordad när den skall lysa/blinka. När jag nu kopplat in dioden (i spegeln) så lyser den när jag låser bilen, men den lyser även när jag låser upp bilen, dock svagare. Kopplar jag in en billig larmattrapp på samma elpunkter så fungerar det felfritt??!! Kan dioden i spegeln vara en annan typ än dioden larmatrappen? Räcker det med att koppla in ett större motstånd till spegeldioden? Kan meddela att larmattrappen blinkar, men alltså inte dioden i spegeln, trota samma motstånd! Nån som vet hur man får till detta?

//Jocke
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
hur testar man larmet i bilen? går det på något sätt att testa signalen? Jag ska enligt spec. ha larm i bilen men det verkar inte reagera på om man sticker in handen i hyten när man har nercabbat eller när man låserupp dörren med nyckeln med aktiverat "larm".
Mitt org larm går igång ifall jag låst med fjärren och sen låser upp med nyckeln och öppnar dörren. Borde vara liknande på nyare modeller också.
Men den reagerar inte på om man bara stoppar in handen.

"M Needs No Gimmicks"
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.