AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
430

540 iA -93

Tänkte höra om nån har nån koll på vad man kan köpa för skyssta prylar som förbättrar bilens prestanda för inte allt för stor kostnad, typ Chip, filter m.m.
Tänkte också höra om nån vet hur man kan få ett mer brutalt ljud på bilen? d v s inte plocka bort hela "ljuddämpar delen" utan vart man kan köpa "effekt system" m.m?
Ja ni fattar säkert om ni bara vill! ;)

//Fredrik

-*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*-
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Qvarnis på www.itsfun.nu säljer Jurgen Weise chip för 1500 kr monterat och klart, tror inte du hittar billigare och bättre. Filter fixar de också för ca 500 kr. Avgas blir genast dyrare. På www.ferrita.com tar de 7500 kr för ett sportsystem monterat och klart. www.hansenracing.se fixar ett budgetsystem för ca 2000 exkl. slutrör! Det var iaf det pris jag fick när jag frågade, då får du ett system i aluminiserad stålplåt, fast de håller på att bygga ut och ska erbjuda rostfritt med. Ett tredje alternativ är www.rakaror.o.se och så finns det Uppsala avgasteknik som ska ligga bra till i pris för ett rostfritt system. Jag ska modda min bil på exakt samma sätt som du så det där med ljudet känns viktigt! Det ska ge ca 30-35 hk beronde på hur allt lirar ihop och då spränger man iaf den psykologiska 300 hk gränsen! Lycka till!

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
Man får tacka för den informationen, intressant. Få bara se om det är nån fler som har några andra tips, lär väl bli till sommaren man börjar "kosta" på den lite mer!

//Fredrik

-*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*-
Richie L
Wabo & Rawlaw

Har samma planer för min 540. Nån som ve vart man
får tag i k&n open air till 540. Har inte hittat
nått på nätet ännu ialla fall. Får väl ringa dalhems,
bildelsimporten etc och höra. Funderar också starkt
på JWR chip.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Am
569
Ambush
540i/6-94
Det finns inga färdiga kit men ta bort luftburken och mät diametern på röret. Köp sedan ett K&N filter som passar rördiametern och sätt dit själv.
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Motornord säljer K&N även på nätet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.