|
|
|
|---|---|
| Fram ska det tydligen va lätt, men bak? Är det bara att ta den delen (kommer inte på nån bra namn på prylen) som skivan sitter fast på från en compackt? | |
Hälge |
Varför nöja dig med enkla 5 bultade? Satsa istället på 8 bultade Jeep hjul..funkar det ej bak så kan du ju bara ha framhjulen större. Tänk vad häftigt? |
|
OF: Hälge, vad är det för ironisk dimma som hänger över dig idag? Har någon som du känner råkat in i trubbel imed ändring på chassi-setup eller vad? On: sök, har för mig detta ämne flurerat på forumet en längre tid. mvh Alex, |
|
|
Jaaaa! Med spacers och traktordäck!!! E |
|
| ö...har ni byggt om eller?? | |
|
Fram är svårast. Ta kompletta ben från M3 E30 eller från E36orna. Bak byter du nav till M3 E30 om du har skiva, dessa kostar visst en slant på BMW har jag hört. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tack, äntligen någe seriöst svar! Kollade lite på ETK men de e ju bäst att höra va andra har gjort | |
|
Jag kan mycket väl förstå "Hälges" ironi. Varför denna hysteri att det måste vara 5-bultade hjul? Är det någon på detta forum som tappat något hjul bara för att ni "bara" hade 4 bultar? Formel 1-bilar har bara 1 bult och det räcker ju! Kom nu inte med några fixa-ideér om att det är snyggare, för snyggast är det väl ändå med en kåpa som täcker bultarna...? Och nästa nackdel är ju tillgången på fälgar. Byt från 100/4 som VW, Opel, Renault, Toyota, Rover, och massa andra har, mot 120/5 som i princip BARA BMW har. Förvissa sista modellen av folkabussen och någon Jagga också, men hur stor är den marknaden...? I så fall skulle man väl bytt mot 112/5 så det blir MB/Audi m.fl. som passar...? |
|
| Anledningen för byte från 4bult till 5 bult är, STÖRRE bromsar!! Ang fälgar så passar ju inte andra märkens fälgar så bra, tex toyota förlitet centrum hål, innpressningar mm mm | |
| Ang fälgar igen, Varför ska massa andra märkens fälgar passa?? alla bilmärken har ju sina spec ET, bultmönster, centrumhål? De finns ju massor av olika fälgar som är gjorda för att passa BMW!! | |
|
Jag ser bara fördelar med att konventera till 5 bultat på e30an (och även på dom andra 4 bultade serierna) om du tittar in på www.e30.de så ser du vilka dom olika lösningarna man brukar annvända sig av. Titta under; do it yourself-Fahrwerk/Bremsen Otroligt att man inte kan få ett vettigt svar på en fråga här inne länge... /Pelle |
|
|
Nja, bara för att man har fler bultar på fälgarna blir väl inte bromsarna större...? Det är väl fälgens storlek som påverkar det...? Och det finns riktigt stora fälgar till E30 (100/4)också... Och skälet till att använda fälgar som passar till andra märken också är ju tillgången. Jag syftade inte till originalfälgar utan mer till andra tillverkare såsom BBS, Rial, Fondmetall och liknande. Själv kör jag på BBS fälgar till en Volvo 480 (fick dock låta borra upp centrumhålet) för att jag kom över de fördelaktigt. Och tänker man som jag i det fallet så är marknaden vidunderligt mycket större för 100/4 än för 120/5. Och till sist så är nog skälet till varför vettiga svar uteblir att man inte ställer tillräckligt vettiga frågor...=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.