AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
877

323 e36 frågor...

hej har kollat på en 323 e36 och har lite div frågor.
Tacksam för snabba svar.

Nålen som visar bränsleförbrukningen drar sig mot 0 när man motorbromsar... Det e jag med på men ska den dra sig över 3 liter milen då man står stilla med motorn igång?

Sen så står det att den e svensksåld även på vv men undrar ändå om det står på tyska på körriktningsvisare mm på svensksålda samt att ljuset ej går på automatiskt.

Sen när jag testade den så när jag växlade så hörde jag ett "klonk" rätt mörkt. Kunde ej höra var det kom ifrån riktigt.
Någon som vet vad det kan vara och vad det kostar att fixa det?

Den ska gå igenom en diagnos på bilprovningen så det lär väll komma fram där men jag undrar ändå. :)

MvH Henrik
och glömde en sak.

temperaturvisaren gick inte så högt upp som jag är van vid. Kanske är så på bmw att de inte ens går över mitten så att säga....

yttryck
svar på fråga:
"Det e jag med på men ska den dra sig över 3 liter milen då man står stilla med motorn igång?"

Ja, den momentana bensinförbrukningsmätaren har inga referenspunkter d.v.s sträcka att mäta på när bilen står still och motorn går påtomgång. Alltså drar den 3l/milen eller rättare sagt ej mätbart enligt mätaren och det är helt normalt.

klonk ljudet vid växlingar låter som att bakvagnsbussningarna börjar bli eller är dåliga..
kombiinstrumenten såsom köriktningsvisar samt farthållarspaken har vad jag vet tysk text, vad det gäller ljusautomatik kan jag inte svara på..kolla i bilregistret så får du svar på om bilen är importerad lr svensksåld.
/igor

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Min tempgivare går inte heller över mitten. Den stannar strax innan. Det e dock inget fel utan är helt i sin ordning.
yttryck
på min bil så visar tempmätaren strax under mitten vid landsvägskörning nu när det är kallt.
Troligtvis så borde man byta termostaten, vid stadskörning så står nålen på mitten av mätern d.v.s korrekt..
igor
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
uttryck:

Du menar alltså att det är fel på termostaten om mätaren stannar strax innan mittsträcket??
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Tempmätaren skall alltid stå i mitten när motorn är varm oavsett temperaturen ute annars är det något som är vajsing t.ex termostaten.

mvh
okok då vet jag en sak till jag glömde berätta :) hehe mycket på en gång

inspection lös i displayen och allt lös kom lite då och då.
sen så dog helt plödsligt allt hast och varvräknare å inget lös under tiden jag körde.

Är detta vanligt?
BIlen är på firma så de skulle undersöka saken.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Inspektions lampan, eller serviceindikatorn ska lysa endast vid nyckelpåslag samt en kort stund efter start sedan ska den slockna.
Det med varvräknaren får du förklara dej bättre så vi andra förstår problemet.

mvh
Ja asså inspector lampan kom upp undertiden jag körde ett par gånger...

varvräknaren och hast mätaren dog och alla andra lampor som om panelen inte fick någon ström alls. Sen någon sekund efter så kickade allt igång igen. Hände två tre gånger under provturen.

Va det bra förklarat nog eller e jag fortfarande kluddig:)
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Min temp mätare står alltid strax över mitten. Cirka 1-2mm, Rör sig aldrig mer över så hoppas inte det gör något.
Dutta hade du någon förklaring eller så eller det blev inget???
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
Iggle>>Gissar på glappkontakt någonstans i instrumenteringen, köp inte bilen innan säljaren åtgärdat felet eller välj en annan bil är mitt råd.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.