|
|
|
|---|---|
|
Har det hänt eller inte ??? Kollade på oljestickan och höll på ramla baklänges, vatten i oljan,, men inte längs ner på stickan vid oljenivån utan högre upp. Det sitter ju en plastgrunka ca 1 dm högre upp också på den va det lite gråaktigt.Är det topp packningen tro eller kan det vara kondens. Vore det vatten i oljan så borde det väl visa sig på oljan nere på stickan. Kylvattnet är ok, samt har kollat olje påfyllningen och där ser det också bra ut. | |
| Det är nog bara kondens,kan ha blivit pga många kallkörningar d,v,s att du ofta kör småsvängar på ngr km, Att det är lite "skum" längre upp på stickan ser jag nästan varje dag när jag servar bilar,brukar även vara under påfyllningslocket. | |
|
HAR BILEN STÅTT LÄNGE ELLER AVSTÄLLT? DU FÅR KOLLA OLJAN EFTER 30-40 MILS KÖRNING KANSKE TOM MER MEN JAG ÄR NÄSTAN SÄKER PÅ ATT DET ÄR KONDENS. LYCKA TILL. |
|
|
Jocce: Servar bilar... jobbar du på auk BMW verkstad? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för alla svar. jag va ut och blåste på ca 10 mil, och det verkar ha försvunnet efter detta men man får väl hålla järnkoll på detta framöver. |
|
| Nä SAAB/Opel=) men jag är BMW trogen , dom Oplar jag ägt och äger har jag bara som typ andra bilar för att dom är så förbaskat billiga i drift men det finns ingen själ i dom, har aldrig ägt en SAAB dock | |
|
Kollade stickan idag igen. Det finns en liten strimma grått även inom markeringen,knappt märkbart men det finns där. Hur länge ska man köra ungefär för att utesluta att det är kondens. Eller kan man kolla detta på ett annat sätt ???????. Vill ju inte helst riva om det nu inte är något fel. |
|
|
Åk in och gör ett kompprov på den så slipper du oroa dig. Kolla om de luktar avgaser ur expansionskärlet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.