|
|
|
|---|---|
|
När man har bilen igång, lyfter på oljepåfyllnings locket "flåsar" det. Ska det göra det? är det något som är standard.. eller är det något fel då? hade det på polarns 318is.. men efter att ha köpt/monterat sotnings sats flåsar den fortfarande... MEN bilen går bra. När vi mätte kompet innan på den så var det dårligt... har inte mätt efter "renoveringen".. men det bara slog mig om fler har detta fenomon?? (m42) /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! | |
|
ingen som har samma problem..? träffa en annan polare idag han hade oxå flås i oljepåfyllningslocket.. tycker det är mysko.... /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
Har du läst: Länk ?? tror det är samma sak här... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
gti_charlie: "flåsar" din 318is om du tar bort oljepåfyllningslocket när motorn är på? /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
vet inte.... inte testat. men det bör ju inte gå som vanligt, som synes i tråden jag länkat till. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Någon annan 318is ägare.. ? är det sen sådan sort? eller är det något som är vanligt på 318is? /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
| har man kedja så är där lite"flås"eftersom vevhuset har "kontakt"med locket genom transmissionshuset,har man rem brukar där inte vara nåt flås enligt min erfarenhet! | |
| men hur blev det med kompet!!! | |
|
okej tack efter ny topp packning så blev det bra siffror.. 14 bar på alla 4 burkar /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
man kan ju inte starta en tråd om någon annans bil Strengbohm. HAhA BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den... |
|
|
varför inte? jag hjälpte dig ju! /Strengbohm Free your mind, E30 Man vet att man lever när man varvar ur 5:ans växel! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.