|
|
|
|---|---|
|
Vibrationer på 1ans och 2ans växel på M5a 3,6a i lägre farter. Är det något att bry sig om tro? Någon som har erfarenheter av detta? Nödvändigt/ dyrt att laga? Synkringar? Obalans i kardan? Sliten diff? Vad tror ni? | |
| Upplever du det som ett ganska högfrekvent "fladder" när bilen ökar farten på låga varv? | |
| Hardyskivan kanske | |
|
Nja... vet inte hur du menar men jag skulle förklara det som vibrationer som känns i både bil och växelspak (men är inget resonansljud!) Vibrationerna följer varvet lite sedan försvinner det helt i högre farter... carlsson535 nej är inte hardyskivan för den är kollad... Tänkte om det kanske skulle kunna vara stödlagret till kardan... vet ej... Ingen som har några erfarenheter av detta? |
|
|
Jag har upplever det där ibland, att bilen börjar vibrera. Dom få gånger det har hänt så har det vart när bilen blivit startad och jag lagt i 5:e växeln i ungefär 85-90 km/h. Känns som jag får en lätt massage typ allt bara skakar, men lägger av efter en stund. Då jag inte har någon kunskap om någonting om bilen/bilar överhuvudtaget så vet jag inte vad det kan vara. Kanske vore värt att kolla upp. MvH alex |
|
|
Joo BTFOG det vore kul och veta vad det är så inte lådan rasar helt plötsligt, för det vore ju inte allt för kul. Men ditt problem kanske kan ha att göra med att bilen är kall (och går oftast ojämnare då) och är vibrationerna särskillt starka vid belastning och lågt varv känns det ännu mera troligt... Mina vibrationer däremot försvinner inte efter ett tag, dem bara är där oavsett varm motor eller kall motor. Fall jag precis startat eller kört 10 mil, spelar ingen roll. Är det ingen som har haft detta problem är det säker dyrt =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.