|
|
|
|---|---|
|
bytte top packning bmw E30 320i (90 ås s modell idag o alla andra packningar ( sotningssats) har hält i nytt kylarvatten o allt . har fläkten på max och full värme i kupen ! när jag kör normalt med bilen så står inte tempmätaren rätt upp som den ska göra utan den står sneppet under på det första vita strecket , sen när den står på tumgång ett tag så går den rätt upp där den ska vara sen börjar den hopppa fram o tillbaka lite då o då , detta gjorde den även lite före jag bytte top packning m.m vad är det som är fel ? ska även byta olja o filter imorgon efter som den inte är så jätte bra , med tanke på att den gammla toppackningen gick har även kollat så att topppen är helt rak o allt skruvade i över 12 timmar o steck .. men den går mycket bättre i motorn nu mycket piggare o allt | |
|
Luftfickor gissningsvis... Lite impad att du bytte alla packningar i toppen samt montera ihop allt på 12 timmar... Ja menar bara o demontera alla ventiler o rengöra toppen tar ju sin lilla tid, o sen slipa in ventilerna, återmontera... Har för mig att ett toppbyte tog cirka 8 timmar för mig, men då lyfte vi bara över en hel topp...När jag bytte alla packningar,slipa in ventilerna osv tog det en hel arbetsvecka:-), inte 40 timmar men säkert en 25 iaf, tog ju över 4 timmar o få toppen ren med tabdborste o lösningsmedel*haha* Starkt jobbat iaf!!! |
|
|
jag slipade inteventilerna utan bytte toppackning och rengjorde topppen helt och motorblocket och insuget .. jag ska kolla efter luft i systet men jag har för mig att det är ordenkligt luftat ! några andra för slag .. på t.e.x varför temp mätaren inte är där den ska va ? |
|
|
Har du ett MotoMeter instrumenthus? I så fall är det förmodligen SI-batterierna och / eller tempgivaren (den med brund kontaktstycke, sitter i termostathuset). Byt till en NY tempgivare och nya SI-batterier är enda lösningen. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Jag har preics bytt tempgivare och det hjälpte inte Mätaren visar fortfarande på det första vita strecket istället för rakt upp streck 2 . vart sitter Si batteriet ? ( kostar ? lätt att byta ? |
|
|
har hittat felet .. det är termostaten .. menvarför hoppar den det förstår jag inte :s har inte bytt än.. ska göra det förstast ,möjligt |
|
Hälge |
alex: Hur kan du ha konstaterat att det är termostaten som är trasig..du har ju inte ens bytt ut den ännu ? Har du förresten luftat kylaresystemet ännu ?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.