AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828

Hoppade TEMP MÄTARE !

bytte top packning bmw E30 320i (90 ås s modell idag o alla andra packningar ( sotningssats)

har hält i nytt kylarvatten o allt .

har fläkten på max och full värme i kupen !

när jag kör normalt med bilen så står inte tempmätaren rätt upp som den ska göra utan den står sneppet under på det första vita strecket , sen när den står på tumgång ett tag så går den rätt upp där den ska vara sen börjar den hopppa fram o tillbaka lite då o då , detta gjorde den även lite före jag bytte top packning m.m

vad är det som är fel ?

ska även byta olja o filter imorgon efter som den inte är så jätte bra , med tanke på att den gammla toppackningen gick

har även kollat så att topppen är helt rak o allt

skruvade i över 12 timmar o steck .. men den går mycket bättre i motorn nu mycket piggare o allt
Luftfickor gissningsvis...

Lite impad att du bytte alla packningar i toppen samt montera ihop allt på 12 timmar...
Ja menar bara o demontera alla ventiler o rengöra toppen tar ju sin lilla tid, o sen slipa in ventilerna, återmontera...
Har för mig att ett toppbyte tog cirka 8 timmar för mig, men då lyfte vi bara över en hel topp...När jag bytte alla packningar,slipa in ventilerna osv tog det en hel arbetsvecka:-), inte 40 timmar men säkert en 25 iaf, tog ju över 4 timmar o få toppen ren med tabdborste o lösningsmedel*haha*

Starkt jobbat iaf!!!

jag slipade inteventilerna utan bytte toppackning och rengjorde topppen helt och motorblocket och insuget ..

jag ska kolla efter luft i systet men jag har för mig att det är ordenkligt luftat !

några andra för slag .. på t.e.x varför temp mätaren inte är där den ska va ?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Har du ett MotoMeter instrumenthus?
I så fall är det förmodligen SI-batterierna och / eller tempgivaren (den med brund kontaktstycke, sitter i termostathuset). Byt till en NY tempgivare och nya SI-batterier är enda lösningen.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
Jag har preics bytt tempgivare och det hjälpte inte

Mätaren visar fortfarande på det första vita strecket istället för rakt upp streck 2 .

vart sitter Si batteriet ? ( kostar ?

lätt att byta ?
har hittat felet .. det är termostaten ..

menvarför hoppar den det förstår jag inte :s

har inte bytt än.. ska göra det förstast ,möjligt
Hälge
alex: Hur kan du ha konstaterat att det är termostaten som är trasig..du har ju inte ens bytt ut den ännu ? Har du förresten luftat kylaresystemet ännu ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.