|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
förra året körde jag en 318i e36 på vintern... jag tycker den är nästan lite äcklig att köra på vintern, E30:n är betydligt mer lätt körd och understyr inte heller som E36:an gör... BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk |
|
svintoleffe |
ja tycker man sak dom bästa däcken fram för vem vill glida rakt fram i en kurva.? Jag får helrde en sladd i bakvagnen än, att det går rakt fram i en kurva. Jag har inga som helst start problem, har haft allt ifrån rejält tok slut vinterdäck till spriter nya, det gäller bara att man använder skallen när man ska starta.. Till exempel som många gör, där asfalten är framme där startar, dom, =FEL, för där är det dubbelt så halt jämnfört med snön mellan asfalten. Länk Bimmern MVH Leffe |
| svintoleffe, jag brukar vara tvungen att starta min bil där den står parkerad ;-) | |
| Kurvorna brukar jag oftast sladda/drifta igenom så där upplever jag inte BMWn som ett problem, det är bara kul ju. Det enda jag kan "gnälla" över är start i uppförsbacke vid halt väglag även när jag är försiktig (ingen antispinn) samt att jag inte kan få upp farten så snabbt som jag skulle vilja. Bakdelen släpper även på rak väg, men det är extremt halt vissa dagar. Det brukar släppa på raksträcka i 50km/h ofta och några gånger i 80km/h också bara man ökar farten litegrann. Bilen är annars helt underbar att köra =) | |
svintoleffe |
jag kommer ihåg första året jag körde 325, då det hade o vr fortfarande snö storm ute när jag fick utryckning, jag kommer ut o ser att jag en sån stor snö driva framför bilen, som täcker med snö ända upp till fram rutan, det första man tänkte var ju hur i hela världen ska komma här igenom. Jag petade i ettan o bara typ lufasde igenom utan problem, o var det typ blanis underbilen, samt tomnt bagage utrymme. Hela vägen ner till jobbet, då fick jag plogade mig fram med frontspoilern, men dte gick fint.=))) Jag upp lever bmw som den stabilaste bilen jag har kört hittils, volvon jag hade som första bil, den var väldigt förädisk, ådin jag hade efter den, den var rent ut sagt hemskt, när första snön kom, då prakade jag inne hos grannen, det vara gick rakt fram, kunde inte göra ett dugg. Jag vinkade glatt åt grannen när jag stod på hans tomt, Ska jag vaar ärlig, så är bmw en bästa bil, jag någsoin har kört man har sån oerhört kör glädje, o ditt man vrider på ratten ditt svänger bilen, utan problem. Länk Bimmern MVH Leffe |
Ekin |
Jag lider inte det minsta av att köra bakhjulsdrivet på vintern.. tvärtom, jag tycker bakhjulsdrift e bättre än framhjulsdrift på vintern... Iaf jag får en obehaglig känsla av framhjuldriften när man gasar på lite i en kurva och det börjar gå rakt fram...med bakhjulsdrift så svänger baken ut lite och de e bara att släppa på gasen å räta ut sladden...mycket behagligare, tycker jag alltså! dessutom tycker jag att E36 e väldigt stadig att köra med på vintern.. |
|
Det som är trist med rwd på vintern är ju inte att det sladdar, det kan man ju leva med och det kan tom vara underhållande. Det tråkiga tycker jag är att man inte kommer någonstans, det går inte att axa för de spinner bara och när man ska köra om så måste man gummisnudda sig genom modd strängen. På det viset är fwd mer säkert och roligt. Att åka rakt fram i en kurva kan man ju råka ut för i en rwd bil också, anledningen att man åker rak fram är ju oftast att farten är högre än vad friktionen till underlaget tillåter och när farten redan är för hög så gasar man knappast upp ett ställ för då slutar det troligtvist med fyrhjulssladd och ner i diket. Det bästa av två världar är ju fyrhjulsdriften där man både kan sladda (hur långa sladdar som helst) när man vill det och man kan även axa när det behövs. Därför kör jag audi quattro med 2,8 sexa, bmw`n får vila tills sommaren. |
|
|
Att åka RWD på vintern kan vara rätt spännande. ;-) Länk Flåklypa |
|
| BMW är ingen vinterbil "men kör en själv ,328" jag ska inte säga nått.. | |
| Lastade i 3 pelletssäckar i bagaget idag = 48kg tyngre! Har sen tidigare en baslåda och grejs där. Det blev en märkbar förbättring även med en halv tank bensin men som sagt, man måste vara lite försiktigare med buskörningen ett tag nu innan man har vant om sig med den nya viktfördelningen men jag tycker nästan att det blev roligare att busköra nu när man kan få ett mjukare kast med bilen. | |
|
Men säkrast av allt är nog att ha bra vinterdäck och ett ägg mellan gas och den tegelsten som sitter fast tejpad på skon. HAHA fan va skönt sagt!;D |
|
|
Håller med soul Sladda är en sak. Effektivitet en annan. De "lätta" BMWs i bakdelen är skapligt kassa på att accelerera effektivt med. Försvårar vid kursbytet och omkörningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.