AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.081

Uppstartning av avställd bil

Sida 5 av 5
Visa användare
88
mikael_a_
325i Coupé -95
hampe, vart bor du ? jag bor på öland, här saltar dom i stort sätt bara dom största vägarna, resten bara sandas, grusas.
Men stenskott har jag ju redan sett en ökning utav, försöker hålla avstånd å d men det hjälper fan inte.

Schnitzer, ja visst existerar rost i sverige, men vi har en jävligt lång livsläng på bilarna i sverige, såg siffror på det där nån gång kommer inte håg vart, men det var inte många länder som höll liv i bilarna så länge som vi gjorde i sverige.
Jo, har det börjat rosta, sen går det fort. Man får se till att hålla undan det direkt där det kommer, om d kommer
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Hur man väljer att köra med sin bil på vintern eller inte har inte med bilens ekonomiska värde att göra för mig iaf. Min bil är mitt ENDA STORA intresse och jag gör så gott jag kan för att hålla den i så gott skick jag kan! Att bilarna slits mer på vintern behöver man inte vara professor för att förstå. hur mycket man än tvättar finns det utrymmen där man inte kommer åt och där saltet mm ligger lagrade år efter år. Sand/grus fräter inte på stålplåt som salt. Sandens/grusets nackdel är ju att de blästrar bort bilens rostskydd. slår hål på lack mm som gör att bilen förlorar sina rostskyddsegenskaper.
hampe m3
mikael_a_, i sthl, min gata saltas ej då salt bilen ej kommer in här, men salt o allt skit sprider sig m alla andra bilar o smält vatten mm mm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.