|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar hur man kopplar bort startspärren på ovannämnda bil, eftersom jag har provat allt annat och bilen inte vill starta.. Skicka gärna på mailen Mvh Magnus magnus.blomgren@stockholm.com | |
|
Hade det problemet på en Audi Tdi för ett par år sen, den tände till men dog direkt, visade sig vara ett relä till startspärren. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om jag sägar att det inte går :) så ljuger jag inte så värst mycket. I nycklen sitter det en transponder som laddas upp av antennringen runt tändningslåset för att EWS ska känna igen nycklen, men när du stängde av bilen så alstras det en kod mellan EWS och DME el DDE ny kod varje gång. Så när du sätter i nycklen så kollar EWS med både transponder i nycklen och att rätt kodning finns till DME/DDE innan tändning och bränsletillförsel frikopplas av DME om allt stämmer. (enkelt beskrivet) Visst allting går väl men det är väl kanske inte den lättaste vägen, läs av felminnet så står det förmodligen där vad som är felsorsaken, transpondern i nyckeln defekt ?? tex. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.