AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.384

AUX-ingång... i verkligheten !?!?!

Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
HEJ

Jag har letat som fan nu, läst milijarder inlägg och gluttat på milijoner obskyra hemsidor men inte någonstanns hittat ett skarpt besked om VAR man kan köpa en AUX-adapter till en E39'a med Navi... om :

1) man inte vill betala vad som helst... en amerikansk firma sålde en men skulle ha $75 i frakt typ
2) man inte vill koppla bort CD-växlaren

Kan inte någon berätta VAR... snälla...
(Någon kanske kan berätta hur man GÖR en, för jag är inte rudis med varesig voltmeter eller lödkolv)

trött Håkan
Ulke
Du kan exempelvis ordna en som går via en förprogrammerad frekvens på radion. Denn får då radions frekvensomfång och kanalsep. m.m.....men det är enkelt och finns färdiga kit..

mvh Ulke

Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet!
Kolla här: Länk

O prata med Bmw.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Eller här: Länk

Mvh Björn
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Tack ska ni ha !

Har grävt i RealOEM's databas (ser ut som den WDS jag har) och härjat runt på SOUNDLINX. Jag skickade dem ett mail och frågade en del, bla. om priset eftersom det inte står någonstanns.

Undersöker vidare... å fler svar på temat VAR emottages tacksamt :-)

Godnatt

PS. Det där "Var god att bruka sökfunktionen!" var en signatur och ingen uppmaning hoppas jag... jag begriper mig på sånt. När jag säger att jag letat har jag även letat här.
to
319
tobmag
525iT -03
Om du nu har navi och kan lite Tyska så finns en beskrivning här hur du enkelt själv bygger en adapter:Länk

Tobmag
hfv: Ja de är en signatur.

Jag förstår inte varför du behöver fler svar i temat "var" då de finns till din bil på Bmw.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Nuuuu jevlar... tobmag's länk satt som en pinne i ...

Nu vet jag ju hur jag skall göra, även om det blir ett jäkla virrvarr av de olika varianterna på AUX-kablage, till olika modeller, med olika kontaktstycken... som jag INTE hittar i WDS'en för min kärra !

Detta är inget problem utan det syr jag nog ihop. Det som stör mig är att jag var förbi BMW-handlaren i byn och beställde en sån däringa AUX-kabel för 580 spänn (det är inte oförskämt dyrt utan rätt och slätt oförskämt - men det visste jag ju ;-). Jag hann inte avbeställa den nu när jag vet hur man gör (och det kostar under en 50-lapp). Skall nog försöka ta och sälja den till någon glad rackare här på sidan till bra pris.

Vem vet - jag kanske skall börja sälja dem ihoplödda å fina :-)

Tack allahåppa
to
319
tobmag
525iT -03
hfw.

Lycka till med bygget och kom gärna till baka när du är klar. (dvs hur det gick, bilder mm)

Tobmag
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Någon som har erfarenhet från dessa?
Länk

Dension Sweden säljer ju både en iPOD adapter samt en "universal in för bmw stereo" adapter. Det är Aux-in som jag funderar på. Jag vill inte låsa upp mig på en Ipod adapter då jag redan har en bra mp3 spelare + att jag vill kunna integrera andra insignaler som dator och extern navigator.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Köp BMW AUX adaptern då den är den enda som fungerar till 100%!

/RS2
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Då min bil är tillverkad innan 09/2002 så vet jag inte om BMW´s adapter fungerar på min business CD.

Att jag inte kan använda cd-växlare ser jag inte som ett problem, då jag får med mig bra mycket mer musik i en mp3 spelare än vad jag får med mig i växlaren.

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.