|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet hur man sätter fast plastsaken som är runt dörrhantaget på utsidan? Förardörren på en E36 coupé -92. Den ramlar bort nästan varje gång jag stänger dörren. Har för mig att man måste göra något inne i dörren men vet inte vad. Är det något jag kan fixa själv lätt? | |
|
hmm..e samma på min,du tar ju bara o "knäpper" fast dom igen går inte att misslyckas:) |
|
| Men den vill inte fastna, slår jag igen dörren så lossnar den igen där uppe och håller på att ramla bort. | |
| Förmodligen något plastclips som är skadat på "plastsaken" | |
| Ska kika på det imorgon och se om det är skadat på något sätt. Jag bytte ut den i somras eftersom den hade lossnat och ramlat bort någonstans efter vägen. Annars blir det silvertejp i värsta fall fast det är inge vidare snyggt =) | |
| Den är inte skadad iallafall. Trycker man dit den så klickar den inte fast. =( | |
|
Är någon styrpinne som håller fast den, man kommer åt den via plastpluggen som sitter på insidan/sidan av dörren, i höjd med hantaget. Närmare än så kommer jag inte ihåg... :/ Vet dock att det finns en guide om just det där på ngn DIY sida, har själv gjort det och det är lätt när man gör rätt.. (bra svar) .. :P |
|
| Ah! Ska se om jag kan peta loss plastpluggen efter jobbet för att se hur det ser ut där. | |
| Petade loss den men såg inte vad man ska röra på där inne, får göra ett nytt försök senare när det inte är så kallt ute. | |
|
Rikluz Här har du det du letar efter: Länk /Fredrik |
|
| Haha, dmi :) Va precis den DIY jag såg och gjorde efter :) | |
|
Tack för den länken! Letar bara efter någon krok att använda. =) |
|
| ringnyckel i lämplig storlek, fungerade för mig. | |
|
Nu var min plastdetalj trasig så jag köpte en ny, den gamla blev alltså en bra krok efter lite jobb med en sidavbitare. Inte användbart för dig men kanske kan ge någon idé. Specialverktyget: Länk //Stenback |
|
|
Man får tacka och buga för all hjälp! Fick tillgång till ett garage när jag for hem för julen med massor av krokiga saker! Tänk att jag körde flera månader med den inte fastsatt :o) |
|
|
Specialverktyget heter för övrigt "51 3 190" enligt TIS. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.