|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej hopp alla entusiaster. Satt och surfade lite på Bmw 540 (är själv mycket nöjd ägare till en sådan) då jag snubblade över detta: Länk blocket:Länk och sedan denna på moblie.de Länk mobile: Länk Det kan vara så att bilden är lånad men det känns som om något inte riktigt stämmer. Milen ligger på den "magiska" 9500 mil och priset är precis under 250.000 sek. Som sagt kan ju vara helt ok förstås, men lånar man en bild bör man nog uppge det. Ville bara informera:) Vh/ Kermit. | |
Robban_e |
Inte så smart gjort av annonsören "Tawfik", det verkar inte vara nått speciellt säkert köp... |
|
Man kan ubdra vad som är fel....Men visst att den kan ha gått 9-10000mil o priset är inget fel på men är det den bilen eller en annan?? Nääää.... det tror jag inte... |
|
|
Står ju på mobile att det är en -02, och på blocket att det är en -01. Antagligen inte samma, vore ju dumt o sälja den som 1 år äldre.. |
|
|
Det enda som står på mobile är att den är uttagen -02. Kan med andra ord vara tillverkade 08/01 eller tidigare och således vara en 01:a. I de flesta fall där vi sett samma bild på mobile och Blocket så har det också varit samma bil trots att mätarställningarna ofta skiljer. Men det finns ju alltid undantag... ___ //Ulf |
|
|
Luktar fisk på lång väg. Ovanligt korkat att bara skruva 4000 mil, om det nu är samma bil det vill säga. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Som sagt kan ju vara två olika bilar :) Men lånar man en bild borde man uppge de för att undvika missförstånd. Jag skriker inte varg:) , men skulle nog kolla denna bil lite extra noga om jag var spekulant. En fråga: Finns det iL (Longversion) även på 5-serien E39? Trodde det bara fanns på 7-serien. Eller menar säljaren att iL står för Limousine? Vh/ Kermit. |
|
|
Kermit, Någon E39 i Lang-utförande från fabrik finns inte :) Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Misstänkte det :) Vh/ Kermit. |
|
|
Oavsett om det är samma bil eller om den är fuskad med miltalet tycker jag den hade det mesta! Skulle gärna ha den om den var köpt ny av mig eller verkligen var kollad. Läder Heritage + läderklädd instrumentpanel står toppenhögt på min julklappslista i vart fall. Trist dock om denna vagn är fuskad med, ja det är sorgligt att det fuskas över huvudtaget. Niklas Fransosen |
|
|
330d kanske har spännande fakta om bilen?? mvh |
|
|
Efter att ha studerat båda anonnserna lite noggranare har jag kommit fram till att det förmodligen inte rör sig om samma bil utan bara att bilden är lånad (dock ej 100% säker). 1. Bilen på mobile är av årsmodell -02, det är bl.a. kromringar på instumenten samt det är den nya M-ratten nr 2. Så vitt jag vet kom dessa tillbehör på årsmodell-02 och finns ej att få till -01. Visst kan ratt och kromringar vara eftermonterade men det verkar föga troligt. 2. På mobile.de har bilen inte taklucka i glas men det har bilen enligt anonnsen på blocket. Nåväl det kan ju vara ett olyckligt sammanträffande men som sagt 100% säker är jag inte:) Vh/ Kermit. |
|
|
Fransosen (eller nån som vet): Hur ser det ut med läderklädd instrumentpanel? Någon som har en bild på det? Vad är läder Heritage? Nyfiken:) Vh/Kermit. |
|
| Bara en reflektion: är inte 245.000 väldigt dyrt för en -01 sedan? | |
|
Heritage har lodrätta sömmar i motsats mot vågräta på standardklädsel, jag har dock aldrig stött på andra modeller med den klädseln än M5... Länk Den sista bilden, på en 01 eller senare M5, har full läderklädsel, inklusive instrumentbräda... Länk 245tkr är okej för en 540iM "helst 30tkr lägre, men det är svårt att hitta bilar med M-paket, det är inte bara att välja och vraka" om den har mycket utrustning, lågt miltal, bra historik etc. Dock skulle jag inte betala det till en privatperson, endast BMWhandlare med 1års garanti. Mvh Stephan |
|
|
Tyvärr har jag inga bilder, och har faktiskt inte lagt märke till åt vilket håll sömmarna går. Jag har sett det på en M5:a och tyckte det var otroligt snyggt. Den hade läder precis överallt, och jag tycker det är snyggt. På instrumentpanelen syns det inte så stor skillnad faktiskt, det är ju svart redan innan. Självklart ser man att det är läder och på "kanterna" är det sömmar. jag tror att många som inte funderar så mycket på hur bilen ser ut ser nån skillnad. Men det GÖR skillnad. Trodde att det bara gick att få på M5, men med Individual går ju det mesta. För egen del är det för sent att beställa det då bilen ju är 3 år. :-D Kan säkert köpas på e-bay eller liknande, men då lär det inte vara helt billigt. Billigare än på BMW självklart. Niklas Fransosen |
|
|
Med läderklädd instrumentbräda och hatthylla gäller det att vårda, mycket noga, annars är det bättre att ha plast respektive tygklädda, tänk hur kul det är att behöva riva bilen, samt få lädret spänt, då ångrar man att man betalt dyrt för läder överallt, jag hade hoppat, på en bruksbil. Mvh Stephan |
|
|
Stephan, du har så rätt så rätt. Orkar man inte ligga i och pyssla om detta är det bäst att ta vanlig inredning. Jag har inte min BMW som bruksbil, kör bara max 100 mil i månaden och bara på sommaren och helst inte om det regnar eller har regnat. Knäpp? Ja visst!! :-D Smörjer in lädret i min minst 4 ggr/år och det skulle inte ta alltför lång tid att smörja en full-läderklädsel om man gör det ofta. Men nu är det ju ett akademiskt problem för mig. Jag är nöjd med bilen som den är, men skulle jag få för mig att beställa en ny bil skulle det definitivt bli med HEL-läder. Som bruksbil har hjag en SEAT som jag slänger runt med, den är rätt skoj faktiskt. Är glad, den gick igenom besiktningen utan anmärkning i morse, fast å andra sidan borde den ju göra det det är ju en -00:a. Kör lugnt och en GOD JUL till alla forumare! Niklas Fransosen |
|
|
Niklas; Då vore en 530, med full läder perfekt, min garagedrottning kunde också få ha full läder, det är inte många dagar om året, som den är utan i solen, det är en kompis gamla bil, en 92: as M5, som jag tänker på, där har lädret släpp vid det övre luftintaget, samt hatthyllans är riktigt rynkigt, på den hade standard varit ett bättre val av första köparen, trist när det blir så. Mvh Stephan |
|
|
Stephan! Det är alltid kul att se folk som tar hand om sina saker, lika trist är det att se hur fina saker förfaller i fel händer. Självklart sjunker dessvärre oftast viljan att ta hand om grejorna med deras ålder. Men det finns inget som är så vackert som en välskött bil, ålder egalt, som alltid tas om hand på bästa sätt och vårdas ömt. Nu är det nog så att de allra flesta utöver gänget här på forumet har sina bilar till transport. Jag har en bekant som i somras köpte en sprillans ny Peugeot 407 SW med mycket utrustning. Dom är inte helt gratis men killen har inte tvättat bilen en enda gång sen den köptes. Knäpp tycker jag, liksom han tycker jag är knäpp som fejar på bilen jämt och knappt kör med den. Hans bil är som en svinstia innuti, min är som ny. Hans läderklädsel kommer nog aldrig att få se skymten av lotion eller rengöring. Men i slutändan straffar det sig att inte sköta om sina saker! Må gott. Niklas Fransosen |
|
|
Jag håller helt med, dock var Kompisens bil, misskött redan innan, men i bland frågar jag mig om det räcker att vara omsorgsfull, har du sett tråden om den 3200milers 523iM-99, som har fått rostskador, trots varmgarage och ingen vinterkörning, hur hade det gått att undvika? Det är extra roligt med äldre välskötta bilar, som min 540iM/6, det var just en sådan bil, jag var ute efter, rätt motor, utrustning etc. Samt var i ett skick, att det var/är någon mening att ha som entusiastbil, sådana är inte vanliga i Sverige utanför sportbilsklassen, och jag gillar bäst stora sedaner med rejäl motor/utrustning, så det gäller att hitta rätt;) Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.