AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
744

518i E34 krångel bensinpump

Bilen dog efter en ca 5min körning och gick sedan inte igång. Startade till en nibbla efter att man smackat till soppapumpen men efter det dog den snabbt igen.

Har under kvällen plockat ur pumpen och testkört den, den startar och går fint... på bänken iaf.

Jag har köpt ett nytt soppa filter och tänker byta det hur som. MEN borde jag byta pumpen också? Jobbet spelar ju ingen roll då jag redan plockat ur den, men dem kostar ju en ganska hygglig slant så jag vill ju inte köpa en i onödan.

Jag antar att den bara gått igång får att jag bökat med den och att den lär tvärdö igen om jag sätter tillbaka den och börjar köra bilen.

För att summera.
Bör jag byta soppapump trots att den går igång på när jag testat den på bänk? Och är det någon vits att köpa beggad pump?
Vill minnas att det finns något relä till bensinpumpen. Kan möjligen vara det som krånglar.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Vill minnas att det finns något relä till bensinpumpen. Kan möjligen vara det som krånglar.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Har tittat på reläet också, men det verkar ok. Klickar som det ska iaf...
Men tackar för tipset!

Fler idéer?
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Tackar, redan läst =)
Men är det inte så här pumpar beteer sig när dem är på väg att ge sig för gott?
Bytte pumpen nu på morgonen. Bilen gick igång igen har funkat fin hittils iaf...

Förövrigt en höjdare att gå(!!) till skroten på måndagmorgon och köpa en pump 1200kr för att sedan stå ute i -11 och bråka med kalla ledningar i en timme.
Weee! =)

Nåja nu rullar skräphögen igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.