AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.110

köp av 330 xi

jimmy/bmw
hej min fader har funderat på att köpa en 330 xi eller en 330 xd !! vad finns det för för och nackdelar med dom? är fyrhjulsdriften bra att dra med ? han ska dra hästtransport med den så det blir ganska tungt !
jimmy/bmw
och hur fungerar automat lådan att dra med ?
Hälge
Läs först om E46 och "rost" på forumet...då har ni underhållande läsning över både jul o nyår.
jimmy/bmw
tror det är lite överdrivet det där med hur mycket e46 or rostar eller?
jimmy/bmw
tror det är lite överdrivet det där med hur mycket e46 or rostar eller?
Jag kan varmt rekomendera 330xi att ha som dragbil. Jag har själv haft en som jag dragit skotrar med till fjällen och den fungerar kanonbra, och då med automatlåda. Ska ni dra hästsläp i tid och otid ;-) så skulle jag nog rekomendera xd då den drar mindre och har ett bra vrid men det är en smaksak. Själv har jag beställt en 330xd som jag får om ett par veckor just för att dom går så fint och har ett sådant skönt acc och att man slipper tanka hela tiden när man drar släp. Oavsett så kan jag nästan garantera att ni kommer bli nöjd med xi eller xd som dragbil.
jimmy/bmw
men hur tror du det blir med aut om man har ca 2ton på kroken borde den inte bli lite trött då eller ?? är ju tung då dom häst asen :P
jimmy/bmw
men hur tror du det blir med aut om man har ca 2ton på kroken borde den inte bli lite trött då eller ?? är ju tung då dom häst asen :P
Jag hjälpte nyligen en släkting att köpa en 330xi. E46:an är en riktigt snygg bil och trelitermaskinen är en juvel, vilket ljud och vilket drag! Jag skulle inte tveka att slå till på en sån på grund av lite rost på några exemplar. Kolla bara att det exemplar ni köper är utan rost så borde det inte vara några problem. Bilen borde fungera utmärkt som dragbil med fyrhjulsdrift och relativt stark motor. Som "ryk 330xi" säger så kanske diesel passar ännu bättre för just de ändamålen.

Mvh Johan
jimmy/bmw
mm dieseln kanske vore bäst ändå den för om inte 204hk skulle räcka så kan man alltid chippa den och få 250hk
Vill din far ha just automat eller spelar den ingen roll. Jag skulle leta efter en manuell oavsett släpdragning eller inte.

Mvh Johan
jimmy/bmw
naj kollar väl mest på aut för att det är så dåligt utbud av ix:ar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.