|
|
|
|---|---|
|
Gjorde kickdown kylarn sprack..snyft 540T -98 10-20cm spricka i plasten vid vatten returen(plast). Undrar om någon vet vad en ny kylare kostar? Någon som har försökt plast svetsa, fick förslag ikväll av en bilmeck,,,skulle bli billigare och jag skulle få det gjort omgående. Nja känns inte rätt... Finns det utbytes eller förstärkta... eller är det något annat fel som gjorde att den sprack typ termostat eller nåt...förra ägaren bytte pump och kylare för ett år sedan, man blir ju rädd att göra kickdown i fortsättningen suck. i love my bmw | |
|
Det är bara att byta, men det låter konstigt att den bara höll ett år? Freude am fahren |
|
|
Det kostade mej 4.700:- inklusive vattenpump och viskokoppling Freude am fahren |
|
| Tackar för svaren | |
|
Jag bytte kylare för någon vecka sedan. kostade 4500:- hos BMW(Englunds i Luleå) Mekonomen säljer också kylare till 540, kostar cirka 3 000:- Rätt vanligt med spruckna kylare, men idag görs väl dom flesta kylare i plast så det kanske är nåt man får vänja sej med. "välkommen i kylargänget" Göran Min bil Länk |
|
|
Det är en kombination av motorns rörelse vid gaspådrag och som resultat sträckningen av övre kylarslangen! Det är då 3 möjliga anledningar: 1. Motorfästena tillåter för stor rörelse. -> Dåliga kuddar 2. Kylarslangen tillåter för liten rörelse. -> Torr slang 3. Den kylaren som monterades för ett år sedan ännu sämre slanganslutning än normalt. Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
| Tackar jätte mycket för svaren | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Kolla här där jag har spaltat upp mina kostnader i samband med byte: Länk Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.