|
|
|
|---|---|
samke |
jag har en fråga angående stöldmärkning av rutor, samt eftermontera sidoblinker's. när man hämtar bli från tyskland så måste man ju göra ovanstående saker. min fråga är, hur mycket kostar det att göra dessa saker. bilarna i tyskland har ju inte sidoblinker's, och här i sverige är det ett måste. och vet någon om firmorna i tyskland gör detta? Mvh |
|
Rutmärkning är inget lagkrav, men många försäkringsbolag kräver detta för att du skall få teckna stöldförsäkring. När jag tecknade en BMW originalförsäkring (=If) i höstas så fick jag en sats för rutmärkning gratis, annars tror jag ordinarie pris är ett par hundralappar. Kittet består bara av lite glas-etsvätska, en plastspatel, och etiketter med registreringsnumret i form av små hål i etiketten. Man fäster etiketten på glaset, smetar på vätskan med spateln, väntar ca 10 minuter, och torkar av. Färdigt. Enkelt och smärtfritt. Sidoblinkers har jag inte monterat, men jag vill minnas att det finns en länk på www.e38.org som beskriver hur man kan göra detta själv. Mvh. /Kjell |
|
samke |
e38.org är ju riktigt användbart! tackar är inte sidoblinkers ett lagkrav?! |
|
Kravet på stöldmärkning av rutorna har BMW originalförsäkring (=If) tagit bort nu. |
|
|
E38 har alltid sidoblinkers, oavsett marknad, gäller även 94: or, på övriga serier, hade den årsmodellen det som tillval, från årsmodell 1995 har alla BMWmodeller sidoblinkers. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.