AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.939

Sänkning Zm

Sida 2 av 2
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Länk Har varit bra när jag har handlat. Har bla. H&Rs kitt för 1175 euro. Men skulle iaf rekomendera Koni + H&R fjädrar.

Z MMM Coupe
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: att bilen flear är också anledningen till att Strong-struts fulla kit finns hemma för montering. Framre fjäderbenstaget är monterat och det bakre inkl deras "Body-brace" väntar bara på varmare tider. Har fortfarande inte sett den Coupén som har hängt av mig, däremot en som skrotades när den försökte..

Btw, 19" behöver inte rulla tyngre, RacingDynamics 19" RS5 väger lika mycket som orginal samt att det blir mindre gummi = lägre vikt..

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
An
779
Anders Olsson
Caspar: Så 17" med samma sorts däck som på 19" väger mer när de båda ligger pumpade på vågen? + att vikten %uellt ligger lika långt från centrum så vi inte får någon inverkan på start & stopp moment?

Enligt: Länk så skiljer det 10sekunder mellan med & utan tak på Ringen..

Men när du körde i från Coupén åkte du väl med orginal fjädrar + dämpare så med de nya grejorna tar du säkert en SLR på Ringen =)

Z MMM Coupe
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Anders Olsson och Caspar nu börjar ni låta fientliga mot varandra.

Hade jag pengarna hade jag också köpt det bästa jag kunde köpa som Caspar, men det har jag inte så jag blev lite nyfiken på Anders alternativ H&R + Gula Koni. Men kan man ställa dem olika låga fram och bak? Vet att H&R fjädrar sänker 30mm både fram och bak och det blir inte snyggt på en M Coupe, då ser den baktung ut. Om det sen är bättre eller inte vet jag inget om.
Jag ska använda min bil på gatan och på banträffar, dock blir det ju mest på gatan man kör och där ska den vara snygg.

Z3MPOWER
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Anders

Du som verkar veta lite hur skulle du rangorna dessa märken, det räcker med godkända eller icke godkända.
H&R, KW, KAW, G-Power, Bilstein, Weitec, Koni, spax, FK osv om du kommer på några fler. O ch då tänker jag både på fjädrar, hela kitt och dämpare.

Z3MPOWER
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
AC Schnitzer bör definitivt nämnas (som använder bilstein dämpare)
An
779
Anders Olsson
z3mpower: Har du nån mailadress eller mobil som kan ta emot mms så ska jag skcika över en bild till dig på H&R fjädrar+koni..
Vill du vara värst & poteniellt snabbast så: Länk
Om inte plånboken är obegränsad så finns det: Länk eller på den här sidan atlanten: Länk + allt som du & Highway star har nämnt tidigare

Men om vi ska hålla oss till H&R fjädrar så får man välja mellan Koni, Bilstein eller Länk som använder ombyggda konis.
Enligt amerikanska forum så ska Bilstein+H&R funka bättre än H&R+H&R
Sen vilka som är bäst mellan koni & Bilstein verkar bero på vem som pratar.. Har för mig att Bilstein benen är lite högre i fram än koni (som använder orginalbenen) men är inte säker.
de som är snabbast med koni kör med mjukt i bak & maxhårdhet fram..
När man har skruvat bort sig totalt så finns den här lathunden: Länk
Lycka till =)

Z MMM Coupe
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Anders

Tackar för hjälpen.
Verkar som de svenska återförsäljarna har taskiga inköpare eller lägger på ruskigt mycket i påslag, prisskillnaderna är ju jätte stora!

Vill du skicka bilder på mobilen kan du göra det på 0736 353356 eller om du har bilder i datorn på bmw.zmpower@spray.se

Z3MPOWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.