|
|
|
|---|---|
M3artin |
Hej, har en kompis som påstår att han lyckats få lika mycket effekt ur sin 330 som i min m3 e46, är detta möjligt utan överladdning som tex. kompressor eller turbo? Hur ska det gå till i så fall, räcker det med att byta till en annan programvara i styrenheten, topp, spridare, axel osv.?? Kan det vara så lätt? Gråter om detta är möjligt.. Kan han vara en lögnare? M3artin |
|
Klart det är MÖJLIGT att få lika många hästar genom att "sug trimma", med det kostar fläsk,förmodligen betydligt mer än va det skulle kosta att byta 330:n till en M3:a...Han behöver säkerligen byta kammar,höja kompressionen, nytt grenrör osv... Men han kan ju oxå hga slängt på en kom presor o då blir det "billigare" om än inte billigt... |
|
|
Jag kollade på en 330i i Tyskland som hade 330-350 hk med kompressor. Den skulle gå väldigt bra. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| Min kompis har en 330 med kompressor jag har en m3-3,2 jag åkte ifrån han direkt.det var før lite tryck i den? | |
M3artin |
Tack det värmde at höra!! M3artin |
| Jag har en M3 och har haft (har på firman nu) en 330 med ess kompressor och M3:an går bättre än 330 med ess-kompressor. Men som sagt allt går ju så visst kan man få en 330 att gå bättre än m3 men det kommer ju att kosta en slant. | |
| satsa på turbo 353hk/448nm.... den blir ett par tiondelar snabbare än M3 upp till hundra.. | |
| Vag ger ess kompressorn på 330in? Eller räknar man alltid med ca 330-350hk som i Schnitzers inlägg? | |
| Med turbo kan man få upp till 400hk/513nm@0,7bar. 98octan och manuel växellåda.... utan att göra något med block och topp..l | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.