AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.667

330 till m3 prestanda är det möjligt?

M3artin
Hej, har en kompis som påstår att han lyckats få lika mycket effekt ur sin 330 som i min m3 e46, är detta möjligt utan överladdning som tex. kompressor eller turbo?

Hur ska det gå till i så fall, räcker det med att byta till en annan programvara i styrenheten, topp, spridare, axel osv.?? Kan det vara så lätt? Gråter om detta är möjligt..

Kan han vara en lögnare?

M3artin
Klart det är MÖJLIGT att få lika många hästar genom att "sug trimma", med det kostar fläsk,förmodligen betydligt mer än va det skulle kosta att byta 330:n till en M3:a...Han behöver säkerligen byta kammar,höja kompressionen, nytt grenrör osv...
Men han kan ju oxå hga slängt på en kom presor o då blir det "billigare" om än inte billigt...

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag kollade på en 330i i Tyskland som hade 330-350 hk med kompressor. Den skulle gå väldigt bra.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
ro
51
roddy
Bmw-m3-96
Min kompis har en 330 med kompressor jag har en m3-3,2 jag åkte ifrån han direkt.det var før lite tryck i den?
M3artin
Tack det värmde at höra!!

M3artin
Jag har en M3 och har haft (har på firman nu) en 330 med ess kompressor och M3:an går bättre än 330 med ess-kompressor. Men som sagt allt går ju så visst kan man få en 330 att gå bättre än m3 men det kommer ju att kosta en slant.
satsa på turbo 353hk/448nm.... den blir ett par tiondelar snabbare än M3 upp till hundra..
Vag ger ess kompressorn på 330in? Eller räknar man alltid med ca 330-350hk som i Schnitzers inlägg?
Med turbo kan man få upp till 400hk/513nm@0,7bar. 98octan och manuel växellåda.... utan att göra något med block och topp..l
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.