|
|
|
|---|---|
| Hej håller på att byta koppling på min M5 3,8. Ngn med bra tips på vad man bör o inte bör göra.. Vi har släppt på att bultar mellan växellåda och motorblcket förutom dem översta.. För de går inte att komma åt. Kommer man åt dem när man släpper ner bakre växelådsfästet eller? då ska ju hela motorpaketet ramla ner en bit ju.. Glad för tips o trix :) | |
| Har en off topic fråga vad kostade kopplingen å var det BMW orginal eller | |
| Japp, lossa bakre fästet och släpp ner hela paketet så att du får mer utrymme ovanför lådan. Tag sedan en lååång förlängare och lossa dem bakifrån lådan. Trångt och jävligt, jag vet! men det går. | |
|
M53,6: Kopplingen kostade 3500:- om jag inte minns fel o ja det är självklart bmw orginal. Ivar: Tack för tipset.. Det var precis så vi gjorde efter många om o men tog lite tid att klura ut det.. :) Men nu är lådan väck bara slänga på allt igen o fortsätta med nästa grej :) |
|
|
m5 3.6: Jag skulle få ge 3450 kr för kopplingen till min 6-växlade M5. Till den 5-växlade så skulle det vara billigare enligt BMW. Det verkar skilja en del i pris beroende på var man frågar. Jag hörde med BMW i Karlstad. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
| Det stämmer 3450 - 20% rabatt = 2760 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.