|
|
|
|---|---|
|
Tjena är det någon här som har salus ansvar som har haft stenskott eller spricka i rutan som har fått den bytt genom deras glasförsäkring (ingår i halv helförsäkring gissar jag) jag såg på deras hemsida att om det inte är hål helt igenom rutan så kostar det endast 200 att fixa om det är hål helt igenom kostar det 1700 jag ringde dom och frågade men efter 10 min i telefonkön så gav jag upp så är det någon här som vet hur det funkar? jag har 2 stenskott i min ruta men efter att jag drog på värmen lite för mycke så sprack rutan i nederkant | |
|
Powder80: Jag antar att det har att göra med hur det lagas. Gick in på deras hemsida och där står det: "Vid reparation av glasruta som inte genombrutits är självrisken 200 kr." Samtidigt så står det på ett annat ställe: "Glas: Momentet ger ersättning för glasskador om bilens glasrutor genombrutits t.ex. genom stenskott, spräckts eller krossats." Jag tolkar det alltså som att din spricka är att betrakta som en genombruten ruta och din självrisk blir 1700 kr. Hade du däremot snabbat dig och fixat till dina två stenskott innan det sprack så borde din självrisk ha blivit 200 kr. Referens: Länk //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.