AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.812

750:ior på Blocket

Paap Reeder
Hej!

Snurfade omkring lite ... och hamnade på Blocket.
Där fanns det en uppsjö av 750. Allt mellan 13000:- -- > 678 000:-.
Säkert dryga 50 st. Alla i toppskick och en var chippad till 350+.
(Ree Anm: avgasvärdena varierar nog också mellan 00 PPM - säkert uppåt 1000 PPM)

Vore man ekonomiskt ober och lagom egocentrisk borde man inhandla vart och ett av dom och klara ut historiken .... snacka om intressanta "bil-öden".
Måste vara mer intressant att läsa om dessa öden än att läsa om huruvida Blossoms silikonimplantat håller på att spricka eller om dom håller någon månad till ... att jmf med om M70´s HC- värden klarar sig till nästa gång Bilprovningen skall dit med slangen ...)

Undran: varför annonserar man ut sin "specialare" på blocket och inte på AP. Expertis och kunskaper finns ju här ..... eller försöker man hoppas på att ngn Toya-ägare plötsligt impulsköper en 750??

MVH /// Paap R
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Kan väl vara som så att i alla fall en del av dem som annonserar på Blocket inte känner till denna sida.
Sen tror jag även att dem gör det för att just Blocket har en ganska stor andel personer som kollar på den sidan varje dag.
Inte för att Autopower har dåligt med besök...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Blocket har som sagt "tagit över" på många sätt det där med privat bilförsäljning..En sida som "alla" verkar känna till :)

Och om "alla" ser hur billig eller dyr en vara är så kan man ju jämföra lite så där rakt av mellan sin"avensis" och en lagom begagnad 750i och sedan få en liten tankeställare om hur "mycket bil för pengarna" man kan få om man inhandlar en BMW 750i...t.ex.
Låg inköpskostnad är definitivt något som får en del bilköpare att tycka att livet vore allt bra mycket "lyxigare" med dessa fynd till 750 och kursar avensisen på studs,och får dessutom sålt den fortare än kvickt ;)

Kanske...

Mvh Janne.
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Kunde inte låta bli köpte en billig i fredags.. Gick bara på 6, men hur svårt kan det vara, tänkte (dumma) jag :-)
Har spenderat hela helgen med bilen nu.. Har hittat följande fel hittills:1 tändkabel, 1 lambdasensor, möjlgtvis en LMM, kassa stift, lågt komp på en cylinder(kanske rentvättad på olja av all oförbränd bensin)..
Har grejat lite med 850 förr, så jag känner till en del av problemen..
Tja, får pilla lite och se om det blir ordning på den..
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Rallyfinnen
var de TCBXXX du köpte?

BMW CS #5139
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Yes..
Har du erfarenheter av bilen?
Höll på med den från fredag till måndag och var bara hemma och sov emellan, men fick inte ordning på den. Nu står den i skamvrån tills jag får ny inspiration och nya ideer..
Kanske ska skriva ett inlägg och se om någon har ny ideer..
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Nu får ni sluta skriva om billiga 750 med massa utmanande fel! Jag har redan två e32:or och inte plats för flera så jag vill inte frestas. ;D

//Magnus

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
nej har ingen erfarenhet av bilen mer än att jag sett den i kungsbacka trakten vid något tillfälle.
var själv lite intresserad när jag såg priset.. men blev såld snabbt

BMW CS #5139
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
En E32 750 blir det nog till vårkanten, saknar att åka stort...

Sl
23
Slusken
733 IA- 79
TCB XXX var ju min farsas BMW 750!
Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Kan ju säga att ja misstänkte insugningspackningen så länge ja skruvade med bilen!

Få världen på fall, runke din ball!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
lätt att kolla om de skulle vara insugspackningarna med lite startgas..
iofs tror jag inte mycket på de, har haft en 750i där insugspackningarna var riktigt dåliga, gick bra för de, bara högt lambdavärde..

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.