AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.249

Sugen på en E30 med trimmad 325-motor

Sida 3 av 3
Hälge
Keiser: Att fantisera om mera hk i en vanlig sugmotor utan turbo, det blir ingenting mera än rena fanrtasier. "HELT VERKNINGSLÖST" bilen blir snarare klenare.
Dessa s.k Trimchip fungerar ej alls på en turbolös motor. Jag var den 1.e att omg plocka bort mitt verkningslösa trimchip då det kom ut på marknaden under 90 talet. Helt bortkastade pengar. Däremot fungerar chipet med förhöjd effekt på Turbomotorer.
Hälge: Det är ju just därför jag nämner audi (audi=turbomotor=mycket effekt med chiptrim)! Har aldrig sagt att chip "lönar sig" i sugmotorer... Då är det nog bättre att byta motor, hehe.
Hälge
Eller byta bil ;-)
svintoleffe
tyvär så har ni fel, vad det gälelr chipet.

Det funkar även på sugmotorer.

kolla denna länk.
Länk

Länk Bimmern
MVH Leffe
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Trimchippet har ju fördelar som ökat varvstopp, eventuell hastighetsspärr borrtagen osv så helt verkningslöst är det ju inte. Däremot så ger det ju inte speciellt mycket effekt på en sugmotor.
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Hälge, om det senaste gången du chippade en bil var på 90talet så kanske du förstår själv att du kanske är lite negativ.

T.ex hur het var din hemmadator år 1995? Jämför den med dagens läge? Tekniken går ju framåt. Har du även prövat ALLA olika trimchip? Vissa kanske bara är ute efter snabba och enkla pengar, men andra firmor kanske även är seriösa? Du kanske råkade ut för ett mindre seriöst företag?

Törst man fråga varför du chippade din bil? blir den inte rent sagt TRAFIKFARLIG och brukas för VANSINNESFÄRDER? förresten, jobbar du på Aftonbladet? *flin*

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
hälge plockade du av chippet för det blev tråkigt att köra runt i grusgropen

inte bara bmw är bakjulsdrivet
Hälge
Hehe..jag chipade min E30 av ren nyfikenhet, blev dock grymt besviken på "Superchipet" inköpt hos Motor Nord för otroliga 2,200:- reklamerade omg chipet som totalt verkningslöst. Har även efter detta testat lite olika prestanda chip från USA. Alla var tyvärr lika verkningslösa. (ingen effekt höjning alls) snarare tvärtom.

Hårig: Jag vart ej förpassad till grusgropen p.g.a chipbytet. då de ej hunnit bli olagliga ;-)

Amplify: Jobbar ej på Aftonbladet ? (Varför skulle jag göra det?)
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Måste ju faktiskt medge att det inte var till denna intelligenta diskussionen jag tänkte mig att tråden skulle leda...

Funderar fortfarande lite på huruvida E30 eller M535 är rätt val för mig. Gillar linjerna hos båda men jag är van vid prestandabilar och en org. 325 blir för slö… förmodligen en org. M535 också, har iofs bara kört en trimmad 528 men de borde vara relativt lika i prestanda (extraktor, avgas, kam mm)

Någon som har mätt tider på en trimmad 325:a? Eller en trimmad M535:a?

//Daniel
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Min e30 gör 402m på 13,95s@160km/h. Effekt ca. 230 hk med trimmad 325 motor. Har bla trimchip... hehe!
Har kört mot en trimmad M535 (260hk bänkad) på streetrace och fick precis stryk.

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tjena Jens! Det lät ju inte dumt alls, varken din 325:a eller M535:an.
Har du testat 0-100, 100-150 eller andra tester? Är din till salu?
Vet du några tester på 535:an?

//Daniel
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Har tyvärr inga accelerationstider uppmätta. Heller inga tider på M535, men skulle tippa på att den gör 402m på ca 13,5s. Tid över sträcka är det som gäller för mig. Inte till salu heller tyvärr!

Min bil: Länk

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.