AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.248

Sugen på en E30 med trimmad 325-motor

Sida 1 av 3
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Letar efter en trevlig andrabil, har ju redan min M635csi som förstabil...

Vill ha en E30, helst 320 (med tanke på försäkringen) med en trimmad 2,5l motor med över 200hk i (något annat funkar ju oxå men det ska gå att besiktiga, ej turbo...). Är lite petig och vill ha snygga fälgar, skinn och helst en mörk lack & m-pkt, sen bör den inte gått för långt eller ha någon rost.

Känns nästan lite hopplöst att hitta en sådan, någon som känner till en eller vet någon som blivit såld och vilket pris bör en sådan betinga?

//Daniel
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
har i stort sett exakt setupen du efterfrågar.

320 Touring. 89
dock är den alpinvit.

Mpaket är inne på lack, FK 60/40 väghållningsats. extraktorgrenrör
2,5litersmotor, lamelldiff. 16" ASA Racing GT. (har även AZEV A 16")
kopplingen är helt ny och byttes när jag satte i 2,5liters snurran.
325 låda och kardan sitter även på såklart.

Min prisbild i huvudet är att jag ska få ut mellan 30-40 tusen för bilen då den har en hel del sällsynta saker, t,ex M paket. inte vanligt på touring, sen lamelldiff och extraktorgrenrör..

Ska du ha en fräsh e30 med M paket så är oftast priset iallafall 30 tusen.

det min bil saknar ifrån din lista: mörk lack och skinn inredning. har bara halvskinn... :P

Tappar du orken att leta så kan du ju alltid byta motor själv. Är inte svårt om man får med alla grejjer. :)
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
kanske inte framgick men den är alltså inte till salu, bara gav dig en liten prisideé...
Hälge
hehe...30-40.000 för en E30-89. Dessutom en vit Touring. (Skåpbil) I dagsläget får man en fräsch E36 325:a Coupe' för 25.000:- (inget vidare svårt val)
Som Hälge säger inget svårt val. Självklart kör man hellre en E30 än en sunkig E36a...

/Johan

Min E30: Länk

håller med johan och hälge : en plastig e36:a är inte fina. däremot dom nyare 3 serien
en e30 står sig långt även idag
Hälge
Ok då, Hellre E30...Men ICKE skåpvarianten (touring) och absolut inte VIT ;-))
"fräsch E36 325:a Coupe' för 25.000:-" -Hälge

Mmmm eller hur!!!!!!! Finns inga fräsha E36 325:or för 25papp.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Valet står mellan E30 eller en M535 E28, vi får se vad som dyker upp... Hur som helst är jag INTE intresserad av en "fräsch" E36 för 25.000:-

//Daniel
Hälge
Dannemann: En M535 E28 är en riktig turbo dräpare, jag har aldrig tidigare åkt i ett brutalare fartmonster. Den ger hur mkt som helst. Synd bara att själva modellen ser lite omodern ut. (fel linjer)
Dannemann

Du letar bilar i 20.000:- klassen? Är det värt att slänga ut så mycket i försäkring i den prisklassen? Bättre att köra med enbart trafikförsäkring när bilen inte är värd mer.

Även om du köper en 320 med en 325 motror i så kan du få problem vid besiktningen eller med försäkringsbolagen OM de märker att du bytt motor.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Blir nog en lite dyrare bil än 20.000:- Tror inte man kan hitta en M535 eller E30 med mina önskemål för de pengarna, kanske runt 30-40 däremot... och det blir nog inte en helförsäkring...

Hälge, gillar linjerna på M535!

//Daniel
Hälge
Dannemann: Du menar förståss att Du själv gillar linjerna på E28 ?
Dubilidu: Dom kommer inte att märka att han har 325 motor. Det ser lika dant ut om dom öppnar huven.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
just det, menar att jag gillar linjerna på M535.

Makaveli, precis, svårt för dem att upptäcka att motorn är bytt

//Daniel
Hälge
Vid en första anblick ser man nog ingen direkt skillnad på motorerna, men är man lika drillad som besikningsmännen är...så ser man omgående motorbytet på det större grenröret, samt den instansade motorvolymen på blocket. Det är just där de kollar.
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Hälge. smaken e som baken.

Vissta bilar såldes faktist i alpinvit, vet du varför? Föratt köparna ville ha bilen i vitt.

Vill du veta en annan rolig grej? Endel personer vill faktist hellre ha en touring änn en 2dörrars? Kan låta en smula konstigt i dina öron att någon motsätter sig dina ideér men det kan nog faktist stämma.

Hela ideén med min touring är att jag kör ifrån din 320iM utan några större problem. även fast jag har en skåpbil ^^ pinsamt att få torsk av en ful gammal skåpbil va?

Lust att förklara vart motorvolymen är "instansad" i blocket? Vet bara om att det står motorbeteckningar instansade där... men vad vet jag o:)

Hälge, jag ska besiktiga min med extraktorgrenrör och fullflödes avgas utan katalysator. Och den kommer gå igenom. trist va? :)
Är bilen ny eller bara har några få år på nacken så är alpinvit rätt snyggt men på en 10år gammal bil där lacken har börjat att angripas av lite rost här och där ser det för jävligt ut.

Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Dubilidu, därför man lämnar in den på lack? ;)
Hälge
Du utsätter ju andra för en uppenbar fara när du "helt olagligt" framför din vita skåpbil ute i allmän trafik. Enl gällande lag får du endast hålla till i ett inhägnat område med den olagliga skåpbilen, typ en bakgård eller ett grustag (grushåla) Kör du tex på oss andra så gäller EJ bilförsäkringen.

Tycker onekligen att ditt oansvariga handlande "går hand i hand" med dina s.k inlägg.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det finns 320 med samma grenrör som 325. I alla fall på 89ans årsmodell.
Länk
Länk
Så att gå efter grenrören för att se om motorn är bytt är ingen garanti. Då måste nog märkningen på motorn till för att det ska vara säkert.

I och för sig så finns det tre att välja på till 320in så det är väl troligt att det är olika storlek på dem med andra nummer.
Jag har samma som 325 på min. (samma nummer)

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.