AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
27.337

Vad tjänar ni som kör Mpower ?

Sida 5 av 6
Lasse Karlsson
Dr Tinnitus!

Man behöver ju inte vara vidare smart för att haja, att man inte kan kalla det prioritering att äga en M-bil om man helt enkelt inte har råd att göra det utan att behöva göra avkall på det man absolut måste ha här i livet! man måste ju överleva, och föda sina barn osv. Sånt kan man ju bara inte "prioritera" bort(även om det finns folk som gör det också!) Det är ju ungefär som att tex leva långt över sina tillgångar och finansiera detta genom att göra bankrån! Detta kan man ju inte göra tycker säkert du liksom jag! Men likförbannat är det många som gör på det viset!

Jag tycker det skiner igenom ett litet mått av avundsjuka, hos dig, när du vill framhålla att du inte "prioriterar" att äga en M-bil, hur billigt du åker i dina Japanare osv, osv. Det känns lite som att du nog skulle vilja, men inte anser dig ha råd med detta! Har säkert fel! men lite så blir känslan när man läser det du skriver! Det är ju kul för dig, att du har massa stålar kvar till annat kul, än en bil! och jag tror ju att de flesta som äger en M-bil har pengar kvar till annat! konstigt vore det ju annars!

Men återigen! Är man totalblack när man betalt allt vad bilen kostar/månad så får man ju leva utefter detta! så enkelt är det ju bara! och det är ju upp till var och en vilka "prioriteringar" man gör! Man brukar ju säga att människan alltid har ett val! och för mig är val och prioritering samma sak!

HA DET!
ro
51
roddy
Bmw-m3-96
ligger på 40-50k i mnd er vanlig rørmockere offshore har hatt 3 st m3 holder på at montera kompressor nu.går på ca 8000 dollar.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Lasse Karlsson.

Nu ska du veta att jag är väldigt trött att från BMWägares sida höra att man är avundsjuk så fort man inte har en BMW eller inte vill ha en BMW eller så.

Inse att det kan finnas 1000 andra orsaken än just avundsjukan, och inse att avundsjukan i dessa fall lika väl kan skapas i era egna skallar, för ni vill kanske gärna tro att folk är avundsjuka på er...?

Nu gav jag i förra inlägget MIN anledning till varför jag inte köper NÅGON nyare dyrare bil oavsett märke eller modell. Jag tycker helt enklet inte att det är värt så mycket slantar som en klase 100 tusentals kronor för en bil. Så enkelt är det faktiskt, och det har inte en smula med avundsjuka att göra.

Ville jag så kunde jag beställa eller hämta en flång ny E60 M5 i morgon om så vore eller två, det har jag i praktiken råd med. Men det är liksom inte min grej ändå, jag lägger mycket hellere 500 000-1 000 000 eller mer på ett vettigt hus än en blank plåtlåda med inbyggd dödspiral i andrahandsvärdet.....

Jag bygger hellre mina egna entusiastbilar för vettiga slantar och färdas i vardagen i normalare bilar för sansade pengar. Det går ingen nöd på mig för det, jag har det mesta i lyxväg och nödvändigheter ändå i bilen förutom AC vilket är ett krav på nästa billiga vardagsbil.

Så herr Karlsson, glöm allt vad avundsjuka heter i mitt fall. Den skiner inte igenom för den finns inte... :-)

Dr Tinnitus

Till Dr Tinnitus
Jag vet inte var du bor eller vad du helst prioriterar här i livet, hus kanske? Jag har en väldig förkärlek till BMW och lägger mycket pengar på dessa. Bara för att jag tycker det är förbannat skoj att köra M5. Jag VET samtidigt att detta sticker i vissas ögon, AVUNDSJUKA kallas det. Detta gäller inte bara BMW det gäller hela den svenska mentaliteten. Nu kanske både du och jag är lyckligt lottade och bara glädjs åt andras framgång och all dess matrialistiska behov det för med sig. Det jag vill ha sagt är, att var och en lägger sina pengar på vad man nu kan tyckas intressant, bil,båt,hus etc? Sen kan du aldrig säga att folk inte blir avundsjuka, för de finns de som blir det, oavsett om det är BMW eller någon annan kapitalvara. Om du nu inte köpt en ö för alla dina pengar där du bor helt alena utan att stöta på någon.
Till sist vill jag avsluta med: Som jag skrev tidigare är jag inte själv speciellt avundsjuk av mig, inte när det gäller matrialistiska saker i varje fall. Men hade jag haft dina stålar så hade jag bokat en ny E60 M5 imorgon, för det hade JAG tyckt varit förbannat skoj.

vh
en entusiast
Tjena Jögga,

Hade nog satsat på den nya m3:an, visst är bmw:s modeller tidlösa, men man har ju sett några E46:or. Nyhetens behag hade lockat mig i varje fall.
Hur du än gör blir valet bra, lycka till.

/Bmwknas
Hejsan BMWknas.
Den nya M3 blir det nog inte tal om (för dyr när den kommer 2007-2008)
men kanske e92 coupe.
Vi får se vad vi kan lura ut spännande men dyrt.
Jögga.

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bilval verkar grundas på att det ska vara så ny bil som möjligt för vissa? förefaller märkligt att en sk entusiast hela tiden finner en ny favorit så fort en ny modell dyker upp...

Mvh Danne
Tja det är väll bara en smaksak om man tycker att dom nya modellerna är snyggare än dom äldre allt utvecklas ju.

Lasse Karlsson
Dr Tinnitus!

Varför så aggresiv???? Jag skrev ju att jag säkert hade fel! men man klev uppenbart på en öm tå! När du reagerar på detta vis, och vänder taggarna utåt, så är det än mer uppenbart att något är fel!
Nu börjar det likna Zatzy i denna tråd. :)

Min M3
Länk

BMW CS Nord #6028
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Dr Tinnitus du har inte sett ljuset
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
BMWknas.

Givetvis får var och en göra som de behagar med sina slantar, ja elda upp dem o de så vill.

Och lika givetvis så finns det avundsjuka i världen och vi drabbas alla av den då och då på nåt sätt, även med bilar inblandade. Men, det är inte automatiskt alltid avundsjuka om någon inte gillar BMW eller inte av någon anledning inte vill ha en BMW eller annan dyrare bil. Vilket var det jag ville få fram tidigare :-)

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Lasse Karlsson.

"Dr Tinnitus!

Varför så aggresiv???? Jag skrev ju att jag säkert hade fel! men man klev uppenbart på en öm tå! När du reagerar på detta vis, och vänder taggarna utåt, så är det än mer uppenbart att något är fel! """"

Nej jag är inte särskillt aggresiv tycker jag!? Jag förklarade bara varför jag är trött att hela tiden få just påståendet eller funderingar om avundsjukan kastad i trynet så fort man råkar nämna att man inte är beredd att slanta dyrt för en BMW. Och det är inte alls nåt uppenbart fel, utan den enda tån du i så fall trampade på är just det jag förklarade, att jag är trött på att få det om avundsjukan ältat till leda. Och jag förklarade tidigare varför jag gör de val jag gör med mina bilar och pengar. Andra får göra precis som de behagar för mig.

Sen kanske du inte såg min smiley i de förra inläggen, så jag lägger väl in en klase här så så du har att ta av när det passar.... :-) ;-) :-) :-) :-) ;-) :-)

Sen är det ju så att jag redan äger en BMW, om än inte så himla dyr eller exklusiv.....

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Baader.

Jodå, jag har sett ljuset, månnga gånger och det finns en jäkla massa olika ljus att se dessutom. BMW är för mig inte det enda ljuset i världen....

Dr Tinnitus
jävligt tråkig tråd :-(
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Dr Tinnitus, inte för att vara dum men om du är så ointresserad av BMW så fattar åtminstone inte jag varför du besöker denna forum så ofta? Du har ju 763st inlägg just nu!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Abbe.

Tyvärr så tolkar du mig helt fel.

Jag har aldrig påstått att jag är ointresserad av BMW, det enda jag inte tycker känns rätt för mig är att lägga upp en herrans massa pengar för en bil oavsett märke. Jag lägger hellre de slantarna på annat.

Men, jag är väldigt bilintresserad och gillar en massa olika bilar och biltyper, ja allt tekniskt. Jag fascineras av dyra bilar och dess prestanda och teknik, men vill inte själv betala det höga priset. Jag har absolut inget emot BMW men kan som allätare i bil och teknikväg se det positiva eller negativa med BMW, liksom med alla andra märken. Jag är inte särskilt märkesfanatisk utan inser att alla bilar och märken har sina för och nackdelar, ingen är helt perfekt, inte ens BMW.

Så jag kan inte se att detta skulle vara nåt som gör att jag inte skulle kunna få besöka detta forum, ja jag äger ju faktiskt en BMW med.

Dr Tinnitus
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Dr Tinnitus, ok! Som du säger misstolkade jag dig, där av min fråga! Sorry!

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Det finns en lag som påstar att diskussionerna i ett internetforum förr eller senare kommer att sluta i jämförelser med Hitler eller nazister....

Det finns tydligen nån kosmisk lag som gör att oavsett hur stor inkomst man får så ökar utgifterna lika mycket...
Tycker att vi låter Dr T åka i sina japsare och sedan berätta för oss mindre lyckligt lottade hur många M5 E60 han kan köpa :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.