|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
m3kär |
Håller med skaran som säger att det handlar om prioretering. Jag vet inte hur du tänkte ordna med ditt köp (kontant/avbetalning) men det är försäkringarna som kan sticha iväg mot andra märken eller modeller av olika anledningar. Skaffar man sig sedan en äldre där det största prisraset varit är det nog inte så mkt dyrare än en del andra. Beror ju på vad dina alternativ är såklart. Nästa grej är ju att det kostar att göra eventuella uppgraderingar på en M3:a, men det behöver ju inte vara så nödvändigt kanske? /Robban |
|
Livet är för kort til at åka tråkiga bilar, enligt mina prioriteringar. |
|
|
Livet är även för kort för att lägga alla slantar på bilen. Åk ut och res och se världen istället!! men som sagt det är vad man själv prioriterar som är viktigt...;) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Tjäna mer kompromissa mindre är mitt motto ;) |
|
Lasse Karlsson |
Tjena BMW-freaks! Alla pratar om det "fantastiska" prisraset på tex M5 E39! Har funderat lite på det där, och kommit fram till följande: Min kostade ca 295.000 vid inköp(02). En 99 med runt 12-13 tusen mil får man väl strax under 200.000 för idag, om den är någorlunda fräsch förstås! Min har gått 8000 idag och räknar med att köra ca 1000 mil och år. om 3 år skulle min gått ca 11000 och eftersom det är en 02, som jag i varje fall tror står lite bättre i pris än en 99, kanske jag skulle kunna få runt 200.000 då. Detta skulle ge ett "prisras" med ca 30.000 per år. Jämför med att köpa en begagnad typ Volvo V70 för 180.000 idag! om tre år skulle jag tippa på. att den står i strax under 100.000. Detta skulle ge ett "prisras" på ca 27.000 och år! Är iofs medveten om att den då troligtvis rullat en bit längre än min M5:a! men vadå! den lilla skillnaden i så kallat prisras kan jag ta! ca 400 spänn mer /mån i prisras för att äga en M5:a mot en Volvo V70 är inte mycket! då bilarna inte lirar i samma division!! HA DET!! |
| Lasse Karslsson: Den bil du beskriver i ditt exempel kallar jag gammal i jämförelse med en helt ny till 2 år gammal M-bil. Det är just dom BMW bilarna som rasar i värde. Vet du överhuvudtaget vad din 02:a kostade ny så förstår du vad dom som ägt den före dig förlorat i rena skattade pengar och det suger kan jag säga dig. | |
|
Jag fyllde 20 pinnar för ungefär en månad sen och köpte mig en M för dryga 2 månader sen då en e34 92b min lön är väldigt illa då jag jobbar på posten :/ så i runda slängor kanske 16k/månad, det blir inte mycket pengar över kan jag ju lova. Men det kostar att ligga på topp :) MvH alex |
|
|
Tjenar lite över 30/månaden o har 2 bilar med ganska hög försäkring,men det räcker gott o väl!! MVH |
|
Lasse Karlsson |
Ja okej mip! förstår precis vad du menar! och håller med till punkt och pricka i ditt resonemang! men jag menar underförstått att det är folk på denna sida som menar att prisraset är alldeles för högt även om man köper en, enligt dig då "gammal" bil! Det är ju inte precis "dussinsvensson" som lägger 8-900.000 på ny bil, och verkligen inte många sånna själar på detta Forum! Ändå talar alla om gigantiskt prisras! och det var mot detta jag la in en liten protest! Men visst! att handla ny bil för runt ovan nämnda summor, och sedan kränga efter 2-3 år, med ett prisras på runt en halv mille, det är kapitalförstörelse på hög nivå!! där har du helt rätt!! Däremot är ju jag som begköpare kanonnöjd när jag kan köpa loss en sådan kanonbil för dessa pengar i andra hand så att säga! HA DET!! |
| pengar spelar ingen roll de är till för att spendera de finns snikna djävlar också som kör m3 men har skitiga kalsonger hehe tycker denna diskosions gruppen suger för den delen som nån slags penga mätning i längden kvittar det va man har för bil en ferarri gör en ba glad för stunden så är det med allt man vänjer sig. | |
|
diou: jag tror många ovan håller med om att pengar är till för att spendera men det som diskuteras är ju på VAD...Det är upp till var och en att välja och en del lägger allt på bilen medan andra vill unna sig ett bra boende, semester med familjen, mm. Har man råd med allt så är det bara att nöjt köpa det man vill ha. Någon pengamätning kan jag knappast tolka i ovanstående inlägg och de som tjänar mest tror jag inte ens har nämnt sina inkomster... ___ //Ulf |
|
|
Overworked and underpaid. M3/// Mullret |
|
| Jag ligger pA mellan 27-30k i mAnaden och det var inga som helst problem att Aga min M3 som jag hade f0rut. UrsAkta stavningen, sitter i brasilien och dricker 0l, dArav! :) | |
|
Ja.. jag tjänar ok men insåg inte att den skulle kosta så mkt som den gör.. bensin 8 000 per månad... försäkring 2500 per månad. service 11 000 hittils på 6 månaders ägande. Men det är värt det dubbla. *esstuning here i come* |
|
|
FormatC: Fan 8000:-??? Är ju 800mil i månaden typ. Om man nu inte kör fult hela tiden... MVH Patrik |
|
|
Håller med de flesta att det är priotiteringar som räknas. Jag köpte min M5 förra veckan och då slog det mig vad de flesta har problem med, kontant insatsen. Den hamnade på ca 200,000 för min del och det är ju inte alltid det lättaste, själv hade jag inte fixat det för några år sedan. Har drömt om en M5 sen jag var en knatte men har mest kört skitbilar. Månadskostnaden på ca 9,000 kan man klara på en ganska låg lön, det handlar ju bara om att skita i allt annat. Kan garantera att det är värt det. /M |
|
|
Mike The Bike: Är du inte rädd att den sjunker som E39:an och bara blir värd 3-400000:- inom ett par år? MVH Patrik |
|
|
Inte rädd direkt, snarare medveten om det oundvikliga. Men jag hade möjlighet att för en gångs skull inte behöva tänka ekonomiskt. Jag var bara tvungen att ha den här bilen. /M |
|
|
Mike The Bike: Helt rätt inställning. Utan folk som dig hade vi andra inte haft råd att leka med era gamla leksaker. MVH Patrik |
|
|
riskok: jag kör fullt ös hela tiden och så nya shell-bräsnlet så klart :) 2,2 liter milen blir det ca... Så det blir väl mest pga av det.. Men jag kör den i tjänsten oxå så därav ca 600 mil i månaden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.