|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Ni som rulla Mpower BMW, vad tjänar ni, hur gamla är ni och vilken bil modell har ni ??? Vill kolla lite för att se om jag har råd med min 25k lön, vill ju ha en M5: E39. | |
|
Ok...Jag äger ju ingen M5 E39 men jag kan väl ändå säga att det är prioritering som gäller när man ska välja,och i detta fall välja "värstingbil". Har du låga utgifter annars så går det säkert bra med din lön,men har du dyra huslån,underhåll till ej hemmavarande barn etc,etc...eller andra dryga utgifter så bör du ju ett rejält bankkonto att lita på också...Eller arv kanske ;) Är du singel+ utan barn och bor i en "betald etta med kokvrå" så klarar du dig säkert bra :))) Men visst>>>havererar "bägge vanosarna,luftmängdsmätarna,kopplingen+"lite annat smått o gått" samtidigt + att försäkringspremien dimper ned i brevlådan med en höjning med låt säga 50% eller så då bör man ha som sagt lite "extra flis" att tillhandahålla :) Men jag kanske inte ska yttra mig mera iom att jag aldrig har ägt någon dyr BMW :) Mvh Janne. |
|
|
Tjänar ca 20k / mån. Äger M5 E34 3.8L. Har även 2 bilar till =) Ålder 23. Du har nog råd :) Mvh / Martin |
|
hampe m3 |
Du HAR råd |
| Råd är aldrig något man har, det är något man tar sig... | |
|
Helt omöjligt att säga... Beror helt på hur god hand du har med dina pengar, vilka övriga kostnader du har osv. För vissa räcker säkert inte en inkomst på 50k/mån för att ha råd med en M5, vissa klarar sig antagligen på hälften. En bra början är att lägga upp en budget över sin ekonomi och se hur mycket pengar man "har över" som man kan tänka sig att ödsla på en bil varje månad. Sen får man rätta bilvalet efter det eller försöka minska vissa utgifter som man redan har så att pengarna räcker till den bil man vill ha. /Micke |
|
modano |
vi som kör M tjänar enorma pengar... ;) |
| Å alla som inte kör M tjänar ganska illa | |
| Den dagen jag tjänar 25tkr imån har jag 2st m5 e39!!! | |
|
Just nu ligger jag på över 22 i mån, ca 330k/år.. Hade ändå inte klarat av att ha en M bil just nu.. Ekonomin suger.. Har dock ägt en M5a nyligen och det är INTE billigt med tanke på försäkring service m.m.. Mvh Jojje |
|
|
Sprättar man inte upp pengarna på en massa andra saker samt inte har för mycket lån, då är det inga problem att ha en M5 E39 eller någon annan modell. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Tjänar nu ca 21k. Har en M3 E36, min andra, äger en liten 2:a i Lidköping och har en betald volvo 740:) Kan säga såhär, det är BARA prioriteringarna som bestämmer. Hade jag bara varit bilintresserad hade jag haft en M3 E46 nu, men nu har jag en ganska bra utrustad trollingbåt, som kostar bensin och grejer, Jakten kostar flis, ja... Det funkar ganska bra, bilen kostar inte så mycket, den håller ju jämt..:) O båten sjunker inget i värde i stort sett. Bilen:Länk /Henrik |
|
|
oj ser här att lönerna skiljer en hel del jämfört me vad jag har.. jag har ca 17 före skatt... jag har ett litet hus, M3an + en Seat Ibiza -96. Och så har jag min sambo som tjänar ungefär lika mycket. Det är inte lönen som bestämmer om man har råd, utan utgifterna! |
|
|
har 25` / månad, tjänstebil samt gratis mobil men tyckte ändå att det blev för mkt pengar att lägga på M3:an så jag sålde rätt nyligen.. Det handlar handlar mer om hur man prioriterar än hur man tjänar tror jag.. /// mstrutsen |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Beror väldigt mycket på var i landet man bor, vilken försäkring man har. MVH Patrik |
|
Tjänar: 25k i mån. Åker M5. Allt handlar om prioreteringar. Vissa vill lägga pengar på hus/hem medans vissa vill lägga de på bil. Ni förstår kanske vad jag läger mina på ///Micke M5:an Länk |
|
|
Duffyman har sund åsikt, samt att äga en bil med några år på nacken kan vara bekymmersfritt eller om man har otur plågsamt för plånboken oavsett om det är en M-bil eller en vanlig bil.Fast det som suger pengar på M-bilar är ju försäkringskostnaden som är MYCKET hög om man inte skenförsäkrar på på en släkting etc. som verkar vara vanligt på Bmw bilar. mvh |
|
|
Är 25 tjänar ca 20k/mån + allt svartjobb + tjejens inkomst, har haft några m-bilar men ingen för tillfället, men det kommer ju en vår snart ?? Som sagt allt handlar om prioreteringar, förr la man allt på bilar men nu vill man mest att skiten bara funkar, då jag har andra saker som är viktigare just nu ,men jag är sugen på en m3 e46 till våren det kan jag inte förneka, kommer troligtvis att köpa en svensksåld 03 -04 sådan !!!!! BOOSING AND CRUISING |
|
|
"the difference between men and boys are the price of their toys " heter det. Med det vill jag ha sagt att man bör fundera på hur mkt leksakerna tar av ens budget. Tar de för stor del av budgeten riskerar man att behöva gå ner i standard på leksakerna när barn och annat kommer med i bilden. -Inget vidare. Således se till att du har en rejält tilltagen "lekkassa" innan du går in i något projekt. Dessutom, tänk vad nästa projekt blir - för jag lovar dig, det blir inte billigare - mycket vill ha mer .... B12C #70 |
|
|
Fatta vad bmw tjänar på att folk hyllar en modell typ m3. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är man lågavlönad gammgubbe får man nöja sig med en 540 istället för M5. Allt hänger på prioiteringar under vissa är av ens liv så gick varenda öre till bildelar mm ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.