|
|
|
|---|---|
|
Hej, finns det några årsmodeller med trepunktbälte/nackstöd på mittplats bak? (Är väl intresserad av 728 i första hand) MVH | |
Scheckheft |
Hej och välkommen till Autopower. Antar att du menar E38 modellen. Trepunktbälte går att montera i efterhand, ej standard. Har bara hört om enstaka ex. som fått detta monterat. Inte ens säkert att dina lokala BMW handlare känner till detta. Vill minnas att Gustaf här på forumet har trepunktsbälte. Mvh Scheckheft |
|
Hej, vi åker 518 -92 och söker en stoor bil. Helst vill man ju förbli märket trogen (kör även en trimmad BMW-hoj, caféracer ´62), men familjen kräver en rymligare fyrhjuling, typ Merca E-klass. Budgeten ligger på runt hundratusen så vad finns det för alternativ? Trepunktsbälte på fem platser är kravet... MVH // Torben |
|
|
Torben, Jag skulle satsa på en E39:a før de pengarna. Dær har du trepunktsbælte på alla platser. E39:an ær ju hyffsat stor den med. Du lær få en 98-00 før 100 000. Micke |
|
|
Finns enl. ETK under 728-E38 överbälte bak mitten med art.nr. 72 11 8 208 845. Huvudstöd (ersätter förvarningsfack för förbandslåda) art.nr. 52 20 8 016 610, hittas fö. under individual utrustning i ETK. Kolla med närmaste BMW åf. Diskuteras även här Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Ok, tack för all hjälp. Fantastiskt vilken kunskapsbank här finns att ösa ur! Jag skall kolla upp eftermontering via min BMW-verkstad - i annat fall blir det nog en 528 istället. MVH // Torben |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.