AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.877

centrallås trasig

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
som sagr är centrallåset trasigt , jag har sökt och info är att , två kontakter bakom vänster högtalare.. en svart som de ska sitta ett relä på med och sen en vit lite smalare och mer avlång , den svarta reläliknande matades med o,3v (skumt) , och någon skrev att den skulle se ut så här Länk
men det gjorde den inte utan den såg ut som ett vanligt relä , och så låg den åvanpå kopan somkår från torpeden till brädan men den hade längden för att ligga bakom högtalaren i kickpanelen , jag uppnade den svarta reläliknande saken och såg att den var fuktskadad , är det rätt pryl och varför bara o,3v tar jag bort säkring 27 så 0v

inte bara bmw är bakjulsdrivet
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
förresten det stog
hella bmw
5he 003 795-00
1 373 974
zeitsteuergerät 12v
made in germany

be
16
be3mer
318i-92
Jag hade en 320i - 82 (E21) utan centralås för många år sedan . Så jag beställde från Biltema en sats . När jag skulle montera den så passade hela satsen helt perfekt , inget behövde borras eller åtgärdas . Så kanske det är lika på e30 om du behöver resevdelar ?!
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
jag tror jag avböjjer biltema förtillfället , texten i inlägg 2 kunde man läsa på den svarta reläliknande saken , ingen som kan tyska , zeitsteuergerät , någon som vill shansa

fl
168
flp
325ik -88
min centrallåsenhet såg ut som den du visade i länken. den funkade inte först, den bara klickade lite lätt, sen så öppnade jag den och där hade en lödning släppt, så nu funkar den efter att ja lött ihop den :)
fl
168
flp
325ik -88
btw. den sitter under plastkåpan som finns i högtalarhålet. sitter skuvad där i 2skruvar som man ser från cupen :)
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
fan va skumt asso , min såg ut som ett relä om det var rätt dosa , kabelhärvan såg ut att ha legat bakom högtalaren , den vita smala avlånga kontakten satt på samma härva , och jag antog att den har blivigt uppflyttad eftersomm den var svårt varfuktskadad , det kanske ser anorlunda ut på olika årsmoddeller jag har ju en -90 du ( flp ) har ju -86 och -88

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
stig wierdeland har du något användar namn här min epost funkar inte utgående på , pm:a mig är du snäll

ma
597
magican
E36 328 Coupe
Jag har ett c-lås "relä" till en E36 över..
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Precis som FLP säger så sitter styrenheten till centrallåset bakom högtalaren i vänster A-stolpe. När högtalaren är borta tittar Du ner och ser en svart plastkåpa. UNDER den sitter denna box skruvad på en plåt. Och, jo, Du har också den modellen på Din -90a!
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
ok, men den här reläliknande grejen som sitter på samma härva , hör den inte till clåset altså , zeitsteuergerät står det på den och översattes på babelfich till timer , och det kanske handlar om någon fördröjd släckning av inerbelysningen , ska det vara fördröjd släckning av inerbelysningen
en annan fråga min takbelysning tänds inte om man uppnar förardurren , men funkar på dom andra durrarna , durrkontakten funkar på förardurren och ett relä slår till så att elhissarna kan manuvreras med uppen förardurr
, någon som har en ide

Ka
38
Karbin
Bmw 325IK -88
det sitter ett relä just breve centrallås enheten. det är nog det reläet du ser. men centrallås enheten ska sitta monterad på samma platta som reläet.
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
karbin , vet du eller någon annan vad det reläet är till för , det stog zeitsteuergerät och översattes på babelfich till timer

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
är det fördröjd släckning av inerbelysningen på 325 -90 , om man har haft förardurren uppen och stänger den och att det sedan lyser ett litet tag till

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.