|
|
|
|---|---|
|
som sagr är centrallåset trasigt , jag har sökt och info är att , två kontakter bakom vänster högtalare.. en svart som de ska sitta ett relä på med och sen en vit lite smalare och mer avlång , den svarta reläliknande matades med o,3v (skumt) , och någon skrev att den skulle se ut så här Länk men det gjorde den inte utan den såg ut som ett vanligt relä , och så låg den åvanpå kopan somkår från torpeden till brädan men den hade längden för att ligga bakom högtalaren i kickpanelen , jag uppnade den svarta reläliknande saken och såg att den var fuktskadad , är det rätt pryl och varför bara o,3v tar jag bort säkring 27 så 0v inte bara bmw är bakjulsdrivet | |
|
förresten det stog hella bmw 5he 003 795-00 1 373 974 zeitsteuergerät 12v made in germany inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
| Jag hade en 320i - 82 (E21) utan centralås för många år sedan . Så jag beställde från Biltema en sats . När jag skulle montera den så passade hela satsen helt perfekt , inget behövde borras eller åtgärdas . Så kanske det är lika på e30 om du behöver resevdelar ?! | |
|
jag tror jag avböjjer biltema förtillfället , texten i inlägg 2 kunde man läsa på den svarta reläliknande saken , ingen som kan tyska , zeitsteuergerät , någon som vill shansa inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
| min centrallåsenhet såg ut som den du visade i länken. den funkade inte först, den bara klickade lite lätt, sen så öppnade jag den och där hade en lödning släppt, så nu funkar den efter att ja lött ihop den :) | |
| btw. den sitter under plastkåpan som finns i högtalarhålet. sitter skuvad där i 2skruvar som man ser från cupen :) | |
|
fan va skumt asso , min såg ut som ett relä om det var rätt dosa , kabelhärvan såg ut att ha legat bakom högtalaren , den vita smala avlånga kontakten satt på samma härva , och jag antog att den har blivigt uppflyttad eftersomm den var svårt varfuktskadad , det kanske ser anorlunda ut på olika årsmoddeller jag har ju en -90 du ( flp ) har ju -86 och -88 inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
stig wierdeland har du något användar namn här min epost funkar inte utgående på , pm:a mig är du snäll inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
| Jag har ett c-lås "relä" till en E36 över.. | |
| Precis som FLP säger så sitter styrenheten till centrallåset bakom högtalaren i vänster A-stolpe. När högtalaren är borta tittar Du ner och ser en svart plastkåpa. UNDER den sitter denna box skruvad på en plåt. Och, jo, Du har också den modellen på Din -90a! | |
|
ok, men den här reläliknande grejen som sitter på samma härva , hör den inte till clåset altså , zeitsteuergerät står det på den och översattes på babelfich till timer , och det kanske handlar om någon fördröjd släckning av inerbelysningen , ska det vara fördröjd släckning av inerbelysningen en annan fråga min takbelysning tänds inte om man uppnar förardurren , men funkar på dom andra durrarna , durrkontakten funkar på förardurren och ett relä slår till så att elhissarna kan manuvreras med uppen förardurr , någon som har en ide inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
| det sitter ett relä just breve centrallås enheten. det är nog det reläet du ser. men centrallås enheten ska sitta monterad på samma platta som reläet. | |
|
karbin , vet du eller någon annan vad det reläet är till för , det stog zeitsteuergerät och översattes på babelfich till timer inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
är det fördröjd släckning av inerbelysningen på 325 -90 , om man har haft förardurren uppen och stänger den och att det sedan lyser ett litet tag till inte bara bmw är bakjulsdrivet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.