|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag funderar på att köpa mig en BMW 325i E30 med m-tecnik eller det stora m-pcketet. Är det ett bra val, tänker på fel, skador, något man ska tänka på som kan vara dyrt att byta ut... Tack på förhand!! | |
| Läs begagnatguiden <--- står en hel del bra saker att tänka på. | |
|
det finns ju mycket som kan va dyrt att byta... då jag köpte min e30 325 -87 för ca 6-7 månader sen..så har jag lagt ut ca 10.000 bara på revervdelar! T.ex... bytt båda hjullager fram, avgas system från kat. kamrem, stötdämare runt om (sänkningssats som ska kastat bort till våren och dit med en bättre), fjäderbenslagringar fram och bak...m.m koppling och växellåda brukar ta lite stryk på 325:an då dom för det mesta är hårt körda... och rosten (som är vanligt på E30), plåten runt reg.skylten, där har min rostat upp ganska rejält och bakom baklysena är det vanligt också, och att vatten läker in genom baklysena, (tätningen dålig) har bilen taklucka så kan vattnet vilja komma in där ibland också... så nu har du fått några tips ;) BMW CS Nr:06086 Bilen :Länk |
|
| Tack för de underbara svaren. Kan vara kanon att veta =) | |
| packet? | |
|
eique: Ojojoj, tack, hehe, packet, jag menar givetvis paket :D |
|
|
Ganska vanligt att plåt saknas under M-paketet... Med andra ord, kontrollera rosten noga! /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
Hälge |
tryggve: Där håller jag verkligen med dig, fast det är nog mindre populärt att be säljaren om lov..för att plocka bort M-pkt för att leta rost. Tror att de känsligaste ställena är nertill på framskärmen vid stänkskyddet samt samma ställe på bakskärmen. Där brukar det vara stora rosthål så hela näven går in. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.