AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.828

hur ska jag rubba/polare efter lackning?

Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
Jo jag har ju nyligen lackat om på vissa ställen på bilen. Nu har man ju en ju lite ojämna ytor/damm och lite färgskarvar jag skulle vilja bli av med. Vad ska jag använda mig av för medel för att fixa det? Kan ingenting om polering/rubbing :(
da
28
daniel.m
BMW 320d touring -17 x-drive
du ska helst vänta 3mån inan du behandlar nylackade ytor!!

Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
hmm. kommer se konstigt ut om jag åker runt som det ser ut på vissa ställen :/ inget jag kan göra?
Daniel.m: En sanning med modifiktaion...Lackerare brukar rätt ofta ge sig på att polera en "färsk" lack, ca 2-3 dagar gammal om ens det,detta för att polera bort damm mm...

Fenriz: Börja me finrubbing, tex 3M eller liknande....
Det bästa är att du helt enkelt droppar in hos en lackfirma o frågar snällt vad de rekommenderar...Finns för övrigt en hel del i ämnet redan...

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om man inte "kan någonting om polering/rubbing", bör man lämna bort ett sådant jobb till någon som kan detta!

Det finns stor risk för att du förstör lacken, särskilt när den inte har härdat klart.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
Tack för svaren. Finrubbing säger du..är 3M något märke man kan köpa? har hört att sonax flytande rubbing är bra men är det något jag ska använda vid ett sådant här tillfälle?

PS: jag tänker inte lämna in bilen. ska fixa detta själv
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...nej det är ju dumt att ge en rekondare en hundring eller så till kaffekassan, i stället för att förstöra lacken... ;o)

3M brukar säljas hos t ex Autoexperten - säljs normalt sett bara på enlitersflaskor, men är bra. (dock lär en liter räcka MÅNGA år om du inte jobbar med polering).
Kostnaden för 3M-flaskan lär även överskrida kostnaden som man får om man lämnar bort poleringsjobbet....

Lycka till, oavsett hur du går vidare!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
227
Fenriz
bmw 325 -87 trimmad
jasså det kostar så lite? trodde det skulle kosta nån tusenlapp jag. då känns det nästan bättre att lämna bort det isf..men tar de så billigt överallt?
porta
Enklast är väl att svänga förbi en rekondfirma och höra vad de ska ha för att fixa till defekterna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.