|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny i BMW-kretsar. Går i funderingar om att löpa en E34 av årgång -94.. Är det något speciellt man skall titta efter när man väl är på plats? Mvh Mr.BST | |
|
Välkommen till forumet! Finns massor av tips under dessa länkar vill jag lova. Finns en funktion som är väldans bra>>Länk Samt guiden för beg.>>Länk mvh |
|
|
Jopp, jag har märkt det, men tänkte mest om det var någon som hade nått "insidertips", nån som hade råkat ut för nått otrevligt med just deras E34.. Men tack iaf. |
|
|
Finns nog miljoner med otrevligheter du kan råka ut för med en bmw, men med allra största sannolikhet kompenseras dessa av något som kallas körglädje! Kanske följande: Rost dörrar nederkant, tanklucka och bagagelucka. Leder o bussningar i framvagn. |
|
|
Kolla styrstagen.. Det var glapp i det mittre styrstaget på min 525a men jag trodde det var o balans i däcken tills jag skulle göra framvagnsinställning.. Som tur var så är det inte svårt att byta själv.. Men det var dyrt att lämna in.. //Fredde |
|
|
Okey... Ingen annan som har nått tipps att komma med?? |
|
| glapp i styrsnäckan är väl inte helt ovanligt, och ROST som nån nämde här innan | |
|
En bil som har stått ett tag (kanske hos en handlare) kan drabbas av att vindruterspolarpumpen bekar ihop. Detta hände på min. Dessbättre enkelt att fixa själv. Köp en ny pump för några hundra och sätt dit, koppla i kontakten, klart! |
|
|
Hej jag har min andra E34 o tips jag kan komma med är: - kolla framvagnen - att den inte drar snett o vibrationer - kolla el system -bl.a. kablat till halv o helljus brukar oxidera o i bakluckan - rost - skärmkanter - busningar - fram o bakvagn - motor - beroende på typ så ska den inte knacka o gå fint - service - kolla på service lampor i bilen Nån som har nåt mer att tilläga???? MVH Grabber |
|
|
Tack för alla tipps! Då är det bara att åka å handla då. Mvh Gustav |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.