|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Stente: Givarna kostar c:a 800:- på BMW st, även reservhjulet har givare. Givarna kan du hitta nya på Ebay till ett mycket bättre pris, kolla bara tillverkningsdatumet. Givarna är skruvade i fälgen. Har precis bytt dessa. //SP |
|
| OK, tack för infon. Men du måste väl kränga av däcket för att byta? | |
|
Jepp man måste kränga av däcket. Iaf på min E46a. // M.v.h. Daniel |
|
|
KRAFTWERK: oki. tack. Ska åka till BMW då och be dom stänga av den. Något annat man borde låta dom göra när den ändå är uppkopplad mot datorn? // M.v.h. Daniel |
|
|
Spajjjs: Tveksam om man kan stänga av RDC, aldrig hör om någon som gjort detta. Rapportera om du får det avstängt. //SP |
|
|
Spajjjs: Vet inte om din bil är import LR svensksåld men om du inte har "halvljusautomatik" så kan det kanske vara ide´ att installera det samtidigt.. Mvh Jimmy |
|
|
vad får man ge gör rdc på ebay? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jemej: halvljusautomatik har jag redan på bilen. Inga andra ideer? Hann inte förbi BMW idag så får göra det på tisdag efter helgen... // M.v.h. Daniel |
|
|
Ang. RDC Jag har detta system på min E38 och har haft kontakt med BMW Sverige som påstår att det inte finns något sätt man kan koppla bort funktionen. Är det någon som får andra besked tar jag tacksam del av dessa... |
|
| Spajjjs: follow-me-home-funktionen om du inte har den inkopplad redan. Sedan kan du också få att bilen låser alla dörrar utifrån så fort du kommit upp i mer än 10-20 km/h. | |
|
Stente: Follow me home funktionen har jag rean aktiverad oxå =) Inge som kan ge en länk på olika funktioner man kan "sätta igång" eller vad man säger? // M.v.h. Daniel |
|
| Spajjs, här finns de en del funktioner.Länk | |
|
peter78w: Jag gav 1500:-/4st BMW orginalkartong ink frakt. //SP |
|
|
Peter78w: Har har du en länk till RDC på Ebay.. Länk |
|
|
Var förbi BMW nu i veckan och hörde med dom om man kan stänga av RDC. Dom sa att det inte gick att göra via dator. så man får väl åka runt med den röda fina(?) varningslampan i instrumenteringen :( // M.v.h. Daniel |
|
|
Är RDC varningslampan något som Bilprovningen ger nedslag på? // M.v.h. Daniel |
|
|
nope det gör dom inte. Men om dom ska göra det vet jag inte. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Är det någon som fått besked om det går att slå av RDC varningen, eller var man kan köpa givarna på fälgarna till bra pris? Svane! var hittade du givarna!? |
|
|
Givarna kan du hitta nya på Ebay, sök på "rdc bmw", kolla bara tillverkningsdatumet så att de är nya. //SP |
|
|
letar själv efter en uppsättning rdc givare. Hittar inget på ebay. Några andra tips? Check-control varnar lite då och då att det är föt lite luft! Måste vara något fel på nån givare elller? Hur kan man kolla vilken som det felar på? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.