|
|
|
|---|---|
|
har hittat felet på min 320 e 30 varför bakaxlen "morrar" lite där är oljebrist AB, mycket lite olja den läcker olja en skyddskåpan på hönger bak den som sitter närmast "den stora klumpen i mitten " har rostat och sitter helt löst och skramlar tror att lagerna i bakaxeln är kassa .. vad ska man göra ? byta hela klumpen ? kan man sätta en 325 klump ? du får man anana utväxling vad blir dert för skillnad ? | |
| ´hallå ingen som vill svara ? | |
|
det är inte dyrt med en "ny" bakklump. med ny olja så bör det gå fint! Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
Hälge |
Sätter du dit en 325 klump, så kommer du knappt iväg på ettan, blir som att typ starta på 2:an. (inge bra alls) Täta och fyll på din gamla klump istället. Morrar den mycket så finns det en Castrol hypoidolja som dämpar ljudet. |
|
Hälge. Seriöst!! Har gång på gång sett dig skriva dom mest osannolika medelandena. Har du prövat en 320 med 325ans bakväxel? har prövat på 2 bilar. Kan garantera att du borde ta det lite lugnare med dina påståenden när du bevisligen inte _VET_ någonting. Går hur fint som helst. Fick tillochmed lägre bränsleförbrukning vid motorvägsfart. Tillbaks till frågan. Fyll på olja. Hjälper inte det så åk till skroten och hämta en ny bakväxel. Försök hitta stora e30 diffen då den håller 10 gånger bättre om du har en lite hårdare körstil. Om du inte vet hur mycket du ska fylla på. Ta loss den övre pluggen. fyll på tills det rinner ut. skruva dit. |
|
Hälge |
Amplify: Jag har tidigare testat med en 325 klump till min 320 på 129hk. Detta var ogjort arbete, det fungerade ej alls, bilen vart slö & orkeslös. Utväxlingen i 325 klumpen är anpassad till en motor på 172hk (Ej 129hk) Vad är det för "osannolika meddelanden" jag skriver gång på gång..? Vill du kanske utveckla det påståendet. |
| men nu är det så att klumpen kläcker olja ochså | |
|
hur duktig mek är du? är det annat läckage än runt bakstycket så tycker jag du borde satsa på en "ny" klump, om du inte är duktig på meket. som sagt är obromsade klumpar inte dyra. byt då gärna till en klump med utväxling som passar dig! Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| Min bakaxelklump började skramla och föra oväsen.. så jag åkte till skroten och köpte en klump från en 323:a. De funkar hur bra som helst. Den är lite slöare men det är obetydligt lite.. Dessutom så drar den mellan 06-08liter/mil på landsväg. (enligt bensinmätaren) Förut fick man vara glad om den stod på 08liter/mil. Min 320 har dock chipp och lite annat småtrimm.. | |
|
Hälge, du kanske borde sett över resten av din bil. Har prövat att racea mot andra 320 med 320 bakväxel. Har varit marginell skillnad. att bilen skulle bli "slö & orkeslös" och "blir som att typ starta på 2:an" det är iaf bland dom roligaste påstående jag sett dig skriva då dom inte stämmer överens. Enda jag kan hålla med delvis om är att den blir lite tröttare på låga varv. Men att kalla den orkeslös? Säker på att det var bensin du hällde i tanken? Funkar utmärkt att köra med 325 klump med 320 motor och växellåda om man inte försöker plocka ur så mycket effekt som möjligt. Men då kanske man skall investera i en 325 motor.. Du överdriver väldigt ofta i dina posts Hälge. har man en liten rostfläck stor som en tioöring så är hela bilen nog sönderrostad i din mening och bör skrotas för det kan kosta miljarder miljarder..... |
|
Hälge |
hehe...snacka om att överdriva, (Du slår mig med råge) |
|
320_alex. I instruktionsboken står alla utväxlingarna med, både i låda och diffklumpar. Med dessa uppgifter i handen kan du jämföra hastigheter här på autopower och fundera över vilken klump du ska skaffa: Länk ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
| problemet är att jag har ingen handbok bill bilen .. vart hittar jag en sådan på internet ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.