AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.409

Mycket snack om Phonix Gold

Sida 1 av 2
** TEMPORARY PRICE REDUCTION ** Phoenix Gold X10D4 Xenon 10" (4 ohms DVC)

Lyder rubriken. Ett företag i USA säljer ut dessa basar för 79dollar (normalt 249dollar). I sverige så får man hosta 2300 kr. Dom har något julerbjudande just nu nämligen. Jag tänkte bygga en bas i Jul me något fräsigt märke, funderade på focal, men har hört att Pg Xenon serie ska vara bra... någon som har följade bas och kan utala sig??
re
169
reference
330daT -02
AkUsP ; har du tänkt beställa från staterna???

jag hade oxå tänkt bygga mig ett litet monster till baslåda :)

PG xenon serie räcker och blir över :)
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Dom har ju inte basen i lager men däremot säljer dom 12"aren för 89.99$ som dom verkar ha hemma.Jag tror det är mkt bra basar.Länk
Jag TÄNKTE... nu ser mörkare. Dom skickar me UPS.... jag tänkte ta en AudioBahn Imortality (kostar 5400 i sverige) kostar 169dollar. Men Frakten blev typ 2000kr..... så jag försökte ringa dit men dom hade stängt tele avdelningen så jag mailade nu. Min polare fick en gitarr från usa för 1000kr.... med CASE och allt. Så jag tänker inte betala 218 dollar för en 10" subba. Vi får se. Om det finns någon lägre prioritets skickning så jag e nere i 1000-1200kr så köper jag en AudioBahn Imortality och kanske en Xenon ochså.... man kan aldrig ha förlite element i garderoben... fast där e redan fullt =))

OBS! Sen kommer juh Adolf Erik Carl-Gustaf af den 2324343 kräva mig på 25% av kostnaden INKL frakten!!! ((!!!!))) =/
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tänk på att bara frakten går på:$151.27 för en bas
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Sorry , hade inte uppdaterat
Finns det ingen sida i Europa man kan tjäna en peng. Från tyskland kostar ett STORT paket typ 300 kr väll? Någon som vet någon Europeisk billig sida??

///
vad det gäller de Svenska priserna på Phoenix Gold så törs jag säga att de är bland de lägsta i Europa.

Varför!
Jo de som importerar PG till Sverige har bestämt sig för att se till så att folk inte ska känna sig "blåsta" utan kunna handla BRA grejer till ett vettigt pris.
De har även inkomst från andra jobb vilket gör att de inte behöver leva på de pengaran som de får in från PG.

Innan det här börjar låta so en reklam för PG så ska jag komma till den röda tråden. :-)

I Europa så KAN Du hitta billigare PG, dock så är det troligtvis ett kampanjerbjudande Du snubblat över. Precis som det erbjudandet som hittats i USA (som f ö kan hålla lägre priser eftersom typ Kaliforniens PG leverantör omsätter mer än Sverige importören..) där sakerna har en kraftig jul rabatt.

Xenon basarna låter bra för sitt pris, inget snack om saken.
Dock är det inte mina PERSONLIGA favoriter :-)
Dem jag gillar kostar iofs från 8000kr o uppåt oxå... :-)

mvh
Rutger
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Och vad är det för basar du gillar Rutger? Bifoga gärna länk.
jag är ju en DD (Digital Design) fanatiker jag :-)

Här är länken -> Länk

Men det är som sagt helt andra priser på dessa basar i jämförelese med PG tex...

mvh
Rutger
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ok , DD har ju iofs basar från 180€ och uppåt så det är väl kanske inte så olikt PG:s priser , sen att man kan gå upp till 1800€ för en bas det är en annan sak.För samma pengar får man nog liknande produkter från bägge märkena men sen kan man gå upp rejält i pengar/prestanda med DD.

jodå, DD har lite "billigare" basar oxå :-)

När jag gjorde jämförelser mellan PG och DD så var det PG Xenon X10D2 vs DD 2010 resp 3510 som gjordes.

Xenon och 2010 ligger ganska nära varandra i pris (Xenon-2500kr vs DD 2010-2800kr) men upp till en 3510 är det ett ganska så stort steg (5500kr).

Tänker inte gå in på vilen av dem som är "bäst" eftersom de är så olika i ljudkaraktär som två basar kan vara.
Det är mao ens helt PERSONLIGA smak som bestämmer vilken man föredrar.
Ingen av dem är dock dålig, bara olika...

Finns även fler saker som avgör vilken bas man "ska ha"...
Har man tex begränsat med utrymme så passar inte alla basar heller, vissa vill ha lite större låda osv osv...

Så, testa o lyssna själv är det som gäller för att hitta favoriten, dock är ett forum ypperligt som en slags "förslagslåda" :-)

mvh
Rutger

glömde lägga till en sak till som jag anser viktig (nästan det viktigaste t o m) när jag väljer bilstereo prylar.
Och det är servicen man får efter att man köpt sakerna.

Här är N-Core outstanding.
De som har hand om PG i Sverige är, o nu övedriver jag verkligen inte, de som jag fått BÄST service av under alla de år jag köpt bilstereo prylar.

Fotfarande ingen annons för PG/N-Core *ler* men jag anser att de som sköter sig bra ska ha beröm för det.

Så, söker man bra service ska man inte bara stirra sig blind på prislappen på sakerna, man ska även titta hur mycket hjälp som "följer med" sakerna man handlar.

Over and out :-)

mvh
Rutger
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Det finns stora fallgropar med att handla från USA med frakt och tull vilket gör att de som vid första anblicken ter sig väldigt förmånligt inte alltid är det.

Jag säger som jag brukar att det finns massor inom EU redan som det är, både inom och utom Sverige.

Har inget med PG att göra men relevant för tråden i övrigt är två av mina favoritförsäljare: Länk samt Länk

Mvh Björn
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Euron ligger ju ganska högt idag, så vad jag sett så är det inte lönsamt att handla från t.ex Tyskland.

AkUsP: utöver momsen du ska betala när paketet kommer så tillkommer även tullavgift (som redan skrivits), och den är på 6% tror jag

//Simon

Får lägga ner USA projektet om jag inte få billigare frakt. Iaf. en DD bas hade jag inte bangat. DD och Audiobahn är 2 märken som utstrålar någon SJUK maskulin känsla. Hade inte bangat en 3510 bas men de pengarna tänker jag inte lägga. Åker till tyskland nu efter helgen så jag ska pausa mitt projekt men efter jul (kommer hem 2a januari) lär någon svensk handlare sälja ut något av 05 sortiment som e bra shit. Hoppas det blir lite REA på DD =)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Länk

Mvh Björn
Fin som fan, men de pengar tyvärr...Det får bli runt 2000-2700 kr. Vi får se vad som reas ut härnest!

Ulke
på grund av vikten på exempelvis basar så är det fruktansvärt dyrt att ta hem dem til sverige i begränsat antal. Det enda som är ekonomiskt hållbart är om man beställer så pass många att man kan få dem båtledes på en pall, men det kräver ganska många för att löna sig, och är ekonomiskt ohållbart för en privatperson dessvärre.

Har haft liknande problem med exempelvis bromsskivor och liknande. Dessutom har många av leverantörerna av PG sin hemadress i Canada, och därifrån är det extra dyrt tyvärr...

Fick själv betala ganska hög frakt på mina bägge 9512 DD just på grund av vikten, men klarade hem affären på grund av ganska hög prisskillnad mot i Sverige...

mvh Ulke

Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet!
Jag har iaf mailat o fråga om det finns någon lägre prioritet. Dom skickar normalt me UPS på 3 dagar!! det e fan snabbt inte undra på priset. Så vi får se va dom svarar!

Robsarve
Xenon är trevliga, särskillt om man är intresserad av musikalitet vid 20-50 Hz i sin sub.

Tror som sagt att frakten inte blir direkt billig. Man kunde ju säga något om strul med garantier om det går sönder och särskillt när det gäller en ickeakutoriserad internethandlare som denna, men endast en av de Xenonbasar vi sålt har gett upp, och den hade kopplats in ur fas och spelats i flera timmar innan den smalt, så de är tåliga rackare.

Tack Rutger för de vänliga orden, vi gör så gott vi kan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.