AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.956

motstånd till svärdet?

Sida 1 av 2
Har en 735 -87 utan ac med vanliga panelen som finns i E34 mfl. Tänkte byta motstånd på svärdet. Någon som vet vart dessa går att få tag på? ELFA bör ha men någon som vet art nr där?

Nybliven E32 ägare...
Paap Reeder
..hm. Motstånd? Hur vet du att det är de som är trasiga?
Skulle hellre gissa på effekttransistorerna is f.

MVH /// Paap R
Hej

Har en 735- 87 där kupefläkten bara går på full effekt.Vid inspection av fläkttstyrningskortet(svärdet) fann jag en bränd effekttransistor. Så jag skulle gärna få tag i dom där små rackarna också. Snälla nån som vet?

Mvh

Østen
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Finns på ELFA.
Länk

Många effekttransistorer finns det hos ELFA..... För en elektroniknovis är det svårt att hitta rätt. Nån som vet art.nr?

Mvh

Østen

bm
304
bmwtouring
523i touring -00
du kan ju kolla vad de gamla heter eller? då kan de ta fram rätt åt dig,

mvh

Martin
Problemet är att jag inte hittar det. Nån som vet om nån bra kretskortsgubbe
i Sthlm.området? Jag bor på Värmdö.

Mvh
Østen
Dr
29
DreamEvil
320IM -89
535I -88
735IA -87
Bara att följa Erik G:s länk...Längst ner på sidan har du namn och artnr...
Erik G:s länk leder mig till startsidan...... men jag hittade kortet på lokala skroten (300,-)
så nu funkar det hur bra som helst. Tack så mycket för hjälpen iallafall.

Mvh
Østen
ar
44
aran
740ia-93
På mitt svärd har jag buz10 trasistorer,sök bara på buz10 så hittar du dom.
ar
44
aran
740ia-93
Sökte där nu och dom har tydligen försvunnit,,,det finns en som heter buz11 den verkar kunna gå att andvända.
Ingen i sthlm som har en E32 utan AC som vill låna ut sitt svärd? 8) Vor skoj att se om det just var det innan man börjar pula så inte felet ligger någon helt annanstans

/Rob
Lite svårt för att låna ut det då det finns risk at felet ligger innan svärdet. Svärdet jag tog fån skroten
kom från en nyare bil, och med AC vad jag kommer ihåg. Det ökar ju utbudet rejält.Det "keramiska" materialet rundt transistorerna såg dessutom olika ut. Har detta materiale som uppgift att leda bort
värme? Nån som vet om detta har ändrats på senare modeller?

Mvh
Østen
men det är olika svärd för olika årsmodeller och med och utan ac?
hittar ingen skillnad på art 64118390015 och
64111388202 på realoem.com. någon som kan tänkas veta skillnaden?
Paap Reeder
rober!
Vad är ditt fel?

MVH /// Paap R
Paap> fläkten funkar inte alls 8,( händer ingenting
Jag har en 735-87 utan AC och bilen på skroten var fullutrustad med skinn osv.Svårt att tro att det inte
var AC i den. Jag måste kolla det när jag åker förbi nästa gång.
Du kan få mitt gamla svärd. Det funkar på fullfläktsläge. Jag förutsätter att du har kollat det går fram
ström till svärdet?!

Mvh
Østen
Paap Reeder
... det finns också en tråd som jag inte hittar nu där det är fel på själva instrumentpanelen där fläktvredet mm sitter monterat.

Jag TROR att om fläkten går bara på fullt ös är det fel på svärdet .... och går den inte alls är det fel på instrumentpanelen.

Ngn kanske kan länka tråden där det talas om detta.

MVH /// Paap R
tolek> skulle gärna vilja testa med det ja. Har inte felsökt så mycket än vill veta en massa innan jag börjar gräva 8)

Paap> iof är mi panel jävligt risig ska nog bytas också. Den ser iaf ut som de som sitter i E34!?
Jag bor ute på Värmdö ca. 3 mil från stan,och jag åker inte till stan före jul. Du kan ringa mig på 0708-69 17 27 så kan vi avtala leveranssett av svärdet.

Det finns ett utmärkt mektips ang. fläkten under "gör- det- själv" på startsidan, utmärkt författat av Tommie
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.