AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.374

Pris på bra M535 e28?

Jag är lite frälst av denna modell och gillar den självklart skarpt. Har hittat en bil som har det lilla extra men frågan är om den ska ses värd de pengar ägaren begär för den. Vad skulle du betala för en bra M535 utan de vanliga felen, rosten osv? Bilen är vidarutrustad med sänkfjädrar, M5 e34 hjul, mkt ny plåt, ny topp, kompletta bromsar fram/bak från M5 e34... Medföljer skulle även lite trimdelar till motor göra, samt lite annat bra ha.

Vad skulle du betalat?
jag är ingen e28 expert, men en rostfri bil i bra skick skulle jag nog kunna ge 20-30 för iaf..
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Allt mellan 20-40kkr. En lågmilad bil i toppskick (gärna helt orginal) kostar mer.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Gold
En rostfri E28 M535 i originalskick är i mina ögon värd mellan 50-80k. Men dom växer inte på träd. Polarn min fick sin E28 M535i värderad till 70k efter en olycka, men den var väääldigt fin.

///M arcus
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Det måste vara en väldigt unik och fin bil för att få över 50k. Då gäller mycket låga mil och fullständigt rostfri m.m. Men om några år till då M535:an är ännu mer sällsynt så kanske priserna sakta men säkert börjar stiga. Det hoppas i alla fall jag då jag äger två st....:)

" tvätta, tvätta, tvätta.... "
Hej allihop! Kul med feedback. Självklart kommer en fin originalbil i grymt skick vara värd pengar om några år men jag gillar när det rör på sig så jag skulle gärna få tag på en rostfri kaross att bygga på o bygga en raket av den. Ok man spar inte en originalbil men man förädlar och räddar en kaross som annars skulle med stor sanolikhet skulle förgås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.