AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.468

bas i E46

re
169
reference
330daT -02
tjena, jag har en e46 kombi som jag har byggt lite ljud i.

(sålde beckern) och monterade in en kenwood mp3
och dragit lågnivå (inte kul)
Monterat ett litet DLS monoblock i reservhjuls-baljan (snyggt)

För tillfället har jag 2st PG R12 i en sluten låda men det är tamejfan FÖR MYCKET bas.

Har fått hörselskador på högra örat osv. och lådan tar för mycket plats.

Funderar nu på en (seriös) kraftig 10" som jag ska slimma mot ryggstödet

så jag får mer plats i bagaget...

somsagt var så har man väll blivit gammal.... :)

Vad rekomenderar ni för bas? vill ha en rejäl DJUPbas osv...

DLS har ju sina basar och det är rejäla grejer men PG oxå :)

Helst en 10" med dubbla spolar å sånt

mvh anders
Jag går i samma funderingar. Som vanligt när jag velar o har mig så köper jag alltid ifrån infinity så blir jag nöjd.. =). Alltid sugen o prova något nytt men köper man en Infinity Kappa så blir man aldrig besviken =)
Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
testa peerless bas! polade har en sådan. kosta dock 2300 för en 10" men fan sånnt drag! samt så kan ja rek. JL´s 10or även billigare! rockar fett och snyggt! =)

Don´t drink and drive when you can drive a beemer and fly!
Robsarve
Tråkigt med örat! Ber om ursäkt för det!

Vilket monoblock är det? CA21?

Med de önskemål du har skulle jag rekommendera en PG Xenon10. Djupbas med massiv kontroll. Inte helt gratis, men just nu med lite rabatt hos oss.

DLS i all ära, men de har ingen bas som spelar i närheten av vad en PG X10 kan prestrera. Peerless XLS 10 är en bra bas, (jag var med och utvecklade bilvarianten:) men inte direkt en djubaskung.
Ulke
Robsarve

Är det inte bättre/Ärligare att skriva in ditt företagsnamn/befattning någonstans under ditt nick.

Folk som inte vet att du säljer bl.a PG kan ju få en något skev uppfattning av verkligheten om du hela tiden framhåller dessa märken....

mvh /Ulke
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Alla oavsett om man är säljare eller privat bör man ju framhäva dom produkter man har erfarenhet av. Iofs kan det ju vara ett plus för då vet man ju att Robsarve verkligen vet vad han snackar om.
Djupbas tycker jag iofs att Iridium kan prestera bra men har inte jämfört med en Xenon.
Robsarve
Ulke: Helt rätt, jag har missat det här, funkar nedan?

Hewi: Om vi tar t.ex UR10 så kan den pumpa ungefär lika mycket luft som en av PG´s ZR-basar, men med mycket lägre effektivitet, vilket gör att de inte kan spela lika högt. Spelar dock musikaliskt, men det gör ZR oxå.

IR10 är en rejäl bas, men har 20% mindre slaglängd än en Xenon 10 och kan inte spela alls lika djupt. Går dock i mycket små lådor, medans X10 vill ha lite volym.
(Nya Nobeliumtian är i stort sett samma prestanda på som IR enligt DLS uppgifter).

Vill absolut inte vilseleda någon, men jag säger vad jag tycker om grejjerna!

tycker Erik

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Detta var ju en tanke..

Lite osäker på om ljudet blir bra, men den är helt klart slimmad
Länk

//amullo
Varför åka snål fulbil när man kan åka snål finbil?
Ulke
Kanon!!!

//Ulke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.