AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
500

320i exclusive

hooza
är det nån som vet nåt om den numrerade serien e30 86 som tillverkades, jag har själv en 320i nr 18 med M-technic spoiler, kjolar, vinge,shadowline 5 pet sportlåda,sänkt, 15-7 BBS M-tech fälgar , diffbroms ,grövre kränghammare mm. Och allt sägs vara orginal på den här modellen (jag är lite tveksam) så är det nån som sitter med fakta om just den här upplagan bilar så svara snälla !!
jag har själv en exclusive och skulle vilja veta mer om vad som menas. Min har ingenting i utrustningsväg förutom en liten vinge...

fulingbusen
Nr 14,eller?
Exclusiven var en begränsad upplaga stylade 320 och 323or -86(200 st)
Skall vara sänkt med lilla vingen och läppen,svartmetallic skinnsportratt,shadowline 14"org alu,taklucka,lackade kofångare(svartmet.) kan ha missat något men i stora drag så.
Minns ej om det var 200 av varje(tror det)eller totalt.

Henrik
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag ägde en gång 320i Exclusive #19 (MAN 121) och den hade inte diffbroms.
Inte heller hade den kjolar, sportlåda (dogleg) eller grövre kränghämmare än någon annan E30 med M chassie.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

henrik: Är du förra ägaren? För annars vette fan hur du vet att det är #14!! :)

Jag har lite bilder åt dig isf. Jag stönade till mig och hängde upp mig på att du sa att det är "inget att göra iordning".

Maila på du :)
Kul om den får hänga med ett tag till,vart lite småledsen när jag tänkte på den förestående slakten av användbara delar du talade om.
Olika personer har olika uppfattningar om vad tid och arbete är värt!

Henrik
det är klart det tar mycket tid men jag tyckte den gick så mycket goare på vägen än min andra 320 -84a. Visste inte om att det var en exclusive om det nu är så mycket att hänga i julgranen. Lite kul är det iaf. Men bilen har onekligen varit rejält smälld. De måste ha bytt hela passagerarsidan. Plåten är blå, dörren röd och karossen hade spruckit mm Inga dåliga svetskarvar heller...

Yep,märkte det efter 2år(runt -95)men bilen var iallafall ordentligt riktad,när jag köpte den så drog den inte det minsta åt något håll,och har under de 10åren jag hade den(16000mil)inte käkat däck på något onormalt sätt.
Men du fick den väl till rätt pris,eller?
Är den besiktad oxå?

Henrik
jadå, det är inte värre än priset var lågt. :)

Jag tänkte "bara" laga den rost som behövdes för att få den besiktigad men det spårade ur som vanligt...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.