|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla. har kollat runt lite efter mindre basar, 5,26" el 6,52, även kanske 8" men inte lyckats så bra. Finns ju iof kittsystem, men jag är ute efter rena basar(så lågt dom nu spelar vill säga). Tips eller nån som har nå till salu? | |
| www.nardik.se kolla deras JL och DLS grejer. | |
|
cdt audio har 8" basar från 1095 kr, säljs bland annat av blekingebilradio.se bild på nya cdt 8orna, kommer i februari, dock blir dom dyra: Länk |
|
|
Focal har en 5" bas. Dock tror jag den utgått ur sortimentet så det är en beggad som gäller... Men kolla med importören av Focal vettja... De kanske har någon på hyllan alternativt att den kanske tillverkas fortfarande... Deras hemsida (Armour heter dem, fd Autoleads)-> Länk Lycla till i letandet mvh Rutger |
|
| focal har utgått, vet att mokke(palmblads polare) hade såna förut, lira tydligen riktigt bra, dock blir det ju inte riktigt samam fysiska upplevelse som ett större element, | |
| hur mkt pengar är du beredd o lägga? ska sitta i låda eller i dörr/kickpanel eller...? vad för bil? | |
Robsarve |
Focal har ett par 5" subbar sist jag kollade, däremot är de närmast dubbelt så dyra som föregångarna. Och det finns mycket annat att välja på... |
|
Länk AMD60Q är nog ett rätt så bra 6.5 element att göra Subwoofer av. www.billjud.se säljer Audiobahn! |
|
|
För ca 12 år sedan byggde jag mycke ljud, mycket genom det jobb jag hade då. Har kvar ritningar till bla en låda till just basar i den storleken. Det går ju inte så djupt ner, men jag delar av de djupare frekvenserna till Rockford basar, så de får bara ta övre basområdet. De är snabba och förbaskat effektfulla, givetvis med ett steg som kan hålla dom hårt. Pris har väl inte nån större betydelse. Tack för svaren. RonnyL. |
|
|
Kolla in de här, JLs 6w0, deras minsta serie, men de ska visst spela väldigt bra, och kräver inte mkt effekt alls (inte så konstigt kanske). Ska nog själv investera i dem till våren Länk //Simon |
|
|
Hej igen. Gick emot mig själv lite nu. Beställde en stroker PRO 15" till vinkeltolvan. Med en massa tur kommer den innan helgen, så då är slutet av detta år planerat iaf. Hade en stroker för några år sedan och vet att en sån KAN verkligen få byxbenen att röra på sig, samt att jag nog pajade ena örat. Men är man lite för bas så...... Tack för alla svar. |
|
|
Hehe, vilken tvärvändning, Stroker Pro 15 står högst på min önskelista med :) Här testar de just en Stroker Pro Länk den fick väldigt bra betyg, även ljudmässigt //Simon |
|
|
Länk Här haru nått smått i subbasväg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.