|
|
|
|---|---|
|
Har en liten undran. Jag Köpte/byte till mig en 325 Coupé -94 igår, med bl.a stora datorn. Jag petade o försökte komma på vad alla knappar hade för funktion (tyskan inte inget jag är så bevandrad i). Men hur som hellst så har bilen snittat på 9,9liter/mil. Verkar inte ändra sig heller efter 17mils körande i endast stadskörning. Så frågan är som rubriken säger: Visar den max 9.9 på mätarn? | |
|
Det beror ju på när föregående ägare nollställde förbrukningen. Har han kört flera tusen mil på ett genomsnitt av 9,9 liter/100km så påverkar inte dina 17 mil så mycket att det skulle höja genomsnittet upp till 10,0. Fortsätte du att köra en massa stadskörning och korta turer så som den nog att röra på sig vad det lider. Du kan ju prova att nollställa den. ___ //Ulf |
|
| Tryck på reset-knappen. Färddatorn beräknar ett snitt från och med när detta gjordes sist, förmodligen var det ett tag och det blir allt svårare att få förbrukningen att ändra sig. | |
|
Okej! Får titta lite mer och nollställa den! Tack för snabba svar! ,,God Jul ;O) |
|
|
En annan sak som datorn gnäller på är att det är dåligt med kylarvatten. Var dåligt imorse, men jag fyllde på den omgående. Men senare så kom informationen upp igen på datorn. Tittade nivån och den var då det övre läget. Har jag missat expantionskärlet? Är väl det som sitter på kanten av kylaren, i den transparanta behållaren. Är van med alla andra bilar, där den oftast sitter mer öppet i motorutrymmet. |
|
|
Kan var så att sensorn strular lite. Men kolla för säkerhets skull att inte kylarvätskan försvinner. Köpte du bilen privat? Om inte så åk tillbaka med bilen och påpeka felet. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Privat, byte med hoj. Jag ska hålla koll på expansionkärlet iaf. Hellre så här än att den inte varnar alls. Men trist att behöva öppna huven varje gång man åker med den. |
|
|
Sitter väl en kontakt på behållaren? Kolla så den inte sitter löst, för gör d den det så kan det larma på färddatorn.... ///MVH Johan Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.