|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 | |
| såg samma artikel nyss....merca har gått utför ett tag nu och dem har bara släppt nya modeller hela tiden men det har inte hjälpt...bmw är nummer 1 :D | |
|
Kul att höra (läsa)... Undrar bara vilka märken som säljer mer än BMW? MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w, Väldigt många! En miljon bilar är väldigt lite jämfört med exempelvis Ford, GM, Toyota, Volkswagen med flera. 2004 sålde Ford cirka en miljon bilar, enbart av modellen F150 (En pickup), och detta i princip endast i USA!!! I denna klass är det dock ingen som för närvarande är större än BMW. Både Audi, Mercedes, Jaguar osv är mindre. Mvh, Kalle Vagnparken: Länk |
|
| jag tror inte att audi riktigt räknas in i denna klass...dem jag ser som lyxbilsmärken är ju bmw, mercedes, jaguar och lexus... audi är lite mitt emellan..helt klart roligt att bmw är nummer 1 bland lyxmärkerna :D | |
|
Fast att de producerar flest bilar torde ju rubba BMW:s sk "lyxstämpel". I england säljer ju tex treserien hur bra som helst, vanligaste tjänstebilen osv. Känslan av att köra något speciellt måste vara långt borta för BMW-förare numera, tyvärr. |
|
|
Kalle H: så sant så...tänkte inte riktigt klart.....får klaga på att man varit uppe för länge.Hehe MvH Bmw 4-ever |
|
| jabbal...numera säljs det massor av nya bilar och vill man ha en lite speciel bmw så kan man ju alltid beställa en individual :D | |
| Och se ska man ju inte glömma att en BMW är en (i många fall) snygg och kompetent bil, vare sig den säljer bra eller ej. | |
|
Jag är inte förvånad, vi får se hur det går nästa år, med nya S-klass på full produktion och facelift på E-klass med nygammalt bromssystem. bmw_jerry; Audi räknas som prestigebil av alla, eller nästan alla, Jaguar X-Type och vissa MB "numera nedlagda Vaneo som nr1” är däremot en belastning för premiumkänslan för respektive märke, synd att dom togs fram, mest synd på X-type, den är väldigt bildskön. Mvh Stephan |
|
|
Inte heller förvånad, jösses vad problem vi haft med företagets MB bilar. Allt från A till S Klasse. just nu ligger det mängder med BMW broschyrer på chefernas skrivbord, min lilla 318 får kanske fint sällskap där ute på parkeringen. /Fredrik |
|
|
Jo känslan av att köra en ovanlig bil bleknar efterhand. Men det är lååångt till Volvo och Saabs dominans i Sverige. Det svåra för BMW måste i detta läget vara dilemmat mellan att ta marknadsandelar kontra bevara sitt rykte som prestigemärke. Om BMW blir större än Toyota (hypotetiskt) skulle ju varumärket nog urvattnas och det kan ju bli förödande på lång sikt... Det är viktigt att BMW ledningen sköts av bilälskare och inte bara ekonomer. |
|
|
Stephan735i: Jo, X-typen är jobbigt för oss entusiaster. Jaguar går ju ganska dåligt så en bästsäljare behövs ju, och just denna modell är faktiskt luckad, snygg och med goda köregenskaper samt hög komfort, men det är ändå något som inte stämmer... mageng: Jo, det var nog länge sedan BMW var ovanligt, minst 20år sedan i alla fall. Men BMW kommer ju aldrig bli en stor tillverkare, den är ju med de flesta mått ganska liten och den kommer ju aldrig bli lika stor som tex Toyota och Ford, det finns bara inte. |
|
|
Jabbal Nä det är nog inte realistiskt att tro, men betänk att det är varje vinstdrivande företags motor att växa och därmed ge förutsättningar för större kassaflöde. Och eftersom BMW i mina ögon tillverkar den bästa bilen i sitt prissegment så är det inte en ologisk utveckling att fler och fler köper den. |
|
|
Ryktet säger att även audi är påväg om MB. |
|
| audi är väl redan om mb med försäljningen i tyskland...visst vissa aydi är i prestigeklassen men det finns fortfarande vissa modeller som har en bit upp till bmw...jag tror att bmw kan behålla presitgen genom att göra en modell som bara tillverkas i nåra exemplar..en modell som väcker stor uppmärksamhet och habegär.. t.ex som ferrari har gjort med f40, f50 och enzo | |
|
bmw_jerry: Vilka modeller har en bit upp till BMW? |
|
| Sedan ska vi ju inte glömma att detta inte är första gången, 1993 tillverkades det tex fler BMW än MB... | |
|
Audi jämför jag mer med folkvagn, saab och volvo. Ingen av dom är ett premiummärke även om dom har vissa bilar som är uppe och sniffar i den regionen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| håller med J.dredd... det är egentligen bara a8:an som håller samma klass som bmw och merca... audi a6 och a4 är ju en bit under...dem hamnar en bit över volvo och saab men som sagt en bit under merca och bmw.... sen tykcer jag itne att man kan säga att audi är premium eftersom hälften av delarna är direkt hämntade från folkor | |
|
Nja, jag kör hellre A6 en E90, och skulle inte tacka nej till nya RS4. Dessutom håller inredningen bra mycket högre kvalité än på senare BMW. Jag tror inte att folk som kör BMW inte skulle kunna tänka sig en Audi. Man tittar nog Audi/Mercedes/BMW, och även till viss del Volvo. Visst är BMW en bra bil, men att den skulle spela i en annan liga är ett skämt. Tex vinner A8 betydligt oftare över 7-serien i tester än tvärtom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.