|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu i vår går den 6åriga rostskyddsgarantin ut på min 523iT. Jag har tidigare bytt bakluckan på garantin. Nu är det så att jag som de flesta börjat få rostbubblor i bassängen vid tanklocket samt att jag fått en 0,5*0,5mm stor rostfläck på ena tröskellådan vid bakdörren. Jag ringde till min närmsta Bmw verkstad, Hackeforsbil i Linköping o frågade dem lite. De sa att det måste vara genomrostat för att det ska gå på garantin. Är det någon idé att köra dit bilen så de får fotografera det trots att det inte är genomrostat? Vill ju helst inte åka in dit i onödan. Någon annan med samma problem? | |
|
Bubblor vid tanklocket/fågelbadet ska de ta, syna samtliga dörrar väldigt noga gärna med ficklampa om du har fått bubblor i kittskarvarna på insidan. mvh |
|
|
Prova en annan återförsäljare. Genomrostning har inte krävts för typ 99% av alla karossdelar som bytts av majoriteten folk på forumet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
ska få detta åtgärdat (bubblor inne vid tanklocket) av bmw umeå nu under tidig vår på garantin (också 523T från 00). Så pröva en annan ÅF. Ska få luckan bytt och har fått vänster framdörr bytt också. Tilläggas bör att samtliga punkter har de hittat själva vid service (utom tankluckan), det är ju precis vad det är, service. Du får gärna maila mig om du får problem så kan du få kort på mina "skador" så du har som refferens. mvh Martin |
|
|
Vart är BMW på väg???? Jag kan inte fatta att man pratar om rost på bilar som är gjorda efter 2000, Hur kan det vara möjligt. Det börjar komma lite rost på vår gamla Mazda men den är ju än fan från1980-talet !!!!!!!!! På E34 tog det ju också minst 15 år innan man såg några rostangrepp. |
|
Gold |
BMW_MAN: En stor bidragande orsak är att kolla vad dom spyr ut på våra vägar, saltet. Även saltet utvecklas med åren och har blivigt allt starkare. Det är sjukt va saltet äter upp våra bilar idag.. har till och med sätt fall där saltet äter upp plastdetaljer på bilen. Det enda vettiga är att ge bilen ett ordentligt rostkydd vid nyköp, kan varmt rekomendera noxudols produkter. ///M arcus |
Borg |
Tittar man lite noggrannare på t.ex min e39 och jäför med min gamla e34 så är det stor skillnad den nyare har ingen klarlack i nanför framdörrarna mot framskärmen till ( knapp ens lack där) motorrummet är inte klarlackat mm. Tror att det har sparats en hel del på nyare modeller, jag tror att det är detta som är den avgörande skillnaden varför nyare modeller rostar. Riktigt kass för att vara en bil som har haft ett kvalitetsryckte. |
|
En kompis håller på och säljer sin Mercedes 320 som bara är 3 år. Jag kikade på den för det är ju nästan en nybil för mig och jag var lite intresserad. Det är fasiken inte klokt, det blommar upp rost överallt. bakom lister, hela skärmkanterna, till och med UPPE PÅ TAKET !!!!!!!!!!!!! Det har inte att göra med att saltet är värre. Det beror bara på att tillverkarna har dratt kvalien i botten. Det står ju en gammal röd Volvo 850 bredvid som rullat 40.000 mil och det finns inte en rostprick på den ???? Den rullar ju i samma saltslask. |
|
|
Lagade mer rost på min förra Bmw e39/-99 än vad jag nånsin gjort på min gamla vo___ 945. mvh |
|
|
Den bästa bil jag vet som fortfarande inte rosta är volvo 700 serien 88-b har sett många som har klarat sig. Klart bättre rost än min bmw e34 92:a Rätt trist men det är bara att inte, tur att motorn kompenserar rosten det är mer hästar :) |
|
| Ok det ligger något i vad gold säjer men det resonemanget håller ändå inte om bmw_mans gamla mazda klarat sig bättre för den har väl gått i samma salt ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.