AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
681

samma fästen på hel/halv ljus insats på alla e34 ?

po
35
pontuz
325i - 94
har fått en spricka i mitt högra halv ljus, vilket inte besiktningen inte kommer gilla, så det är väll bara att köpa nytt glas tänkte jag. Men när jag plockat bort hela insatsen och försäker skruva bort halvjuset så sitter det som bara den och har inte alls någon lust att låssna, tröttnar efter ett tag och bestämmer mig för att hitta en begagnad insats med hel/halv ljus, men är det samma fästen ?,

525 -89 import

mvh
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Hej

E30, 32 34 har samma lampor o alla E34:or har samma fäste även om det är import.

MVH Grabber

po
35
pontuz
325i - 94
hum nja, så är det inte riktigt , jag har ett par vissuelt sett likanada insatser som jag inte passade =/, så jag antog att dom kommer från en annan kaross. eller menar du att e-34 har samma fästen oavsätt års mod. ?

mvh
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Ja det måste det vara för att på min bil sitter det en lampa från en annan E34 -90. Höger eller vänster på lampan borde inte heller bli nån skilnad...

po
35
pontuz
325i - 94
aha ok, får ta och plocka bort insatsen och jämföra sen då, blir nog det lättaste =),
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det är ej samma för vänster/höger.
E30 är heller inte samma sam E34.

(Jag har fabriksnya glas till E34 över sedan jag tog linserna/reflektorerna till min E30. Det är Biltema, men de är stort sett lika som originalen. Mejla mig om du är intresserad att ta över dem för en symbolsk summa!!)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.