AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
547

Kan det vara tomgångsmotorn ?(E36 318i M40)

be
16
be3mer
318i-92
Min bil startar inte . Den får troligen inte bränsle . Om inte bränslepumpen som är sönder kan det vara gasspjällslägesgivaren eller tomgångsmotorn ? Eller har någon annan en teori vad det kan vara för fel ?Jag tror inte styrboxen är i sitt nödläge för det lyser inte någon lampa om det .Jag har haft ett liknande fel förr på samma bil , och då rörde jag om kontakten till gasspjällslägesgivaren efter att jag kollat att det kom bränsle efter bränslefiltret och då startade den genast . Bilen tänder men tändstiften är torra . Ännu en fråga om bränlepumpen när ska den pumpa? Är det genast när man vrider på strömmen eller när man försöker starta ?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tycker att du ska undersöka om det inte är bensinpumps reläet som strular. Man kan tydligen bygla en kontakt på bensinpumpen, vilket ska göra att pumpen går oavbrutet, på så sätt ser du om bensinpumpen fungerar eller inte. vilken kontakt man ska bygla och så har jag dock inte koll på, då jag aldrig behövt göra det själv, men sök om det på forumet.

___
Min Bil-Blogg: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
men undersök även reläet, det är inte ovanligt att den krånglar.

___
Min Bil-Blogg: Länk
be
16
be3mer
318i-92
Jag har troligen hittat felet . Det var för dålig kontakt till bränslepumpen . Så nu startar den och går perfekt . Få se bara hur länge . Tack i alla fall Mugge !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.