|
|
|
|---|---|
|
Huvudkopplingscylindern till kopplingen pumpar ut bromsvätskan i ett litet rör som leder till kopplingens slavcylinder. Det här röret sitter fast i huvudcylindern med en 11 mm mutter som måste lossas från motorrummet, (resten av huvudcylindern demonteras vid pedalerna). Problemet är att den här muttern som man behöver lossa på sitter precis under bromsbomben. Omöjligt att komma åt med vanliga verktyg. Får man inte loss den muttern, så kan man inte få loss själva huvudcylindern. Hur kan man få loss den? ___ Min Bil-Blogg: Länk | |
|
Se bild: Länk Det jag behöver få loss är benämnd som objekt 11 på bilden. Jag satt och funderade lite på det idag när jag ställdes inför det problemet och kom på att man skulle kunna lossa röret vid anslutning nr 13 på bilden och dra ut cylindern med röret fast satt och separera dem senare. Frågan är då om man inte får problem vid återmonteringen? som sagt tips mottages! ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Jag gjorde som du nu funderar på att göra...Dvs lossade anslutningen nere vid slavcylinder'n och drog upp "hela kitet" via kupén..Hydraulröret är inte så långt som man kunde tro i ett första skede. Vill dock tyvärr minnas att röret gick av senare vid återmonteringen pga lite misshandel av mig vid detta montage..Kostar inte många spänn som reservdel. Man får vara lite försiktig vid detta mek...Jag "stressade" lite för mycket vid min montering :) Mvh Janne. |
|
|
Dränerade de du systemet på bromsvätska eller satte du på en klämma innan du bytte huvudcylindern? eller hur gjorde du för att förhindra läckage från anslutning 7. Det bildas ju snabbt en pöl vid pedalerna annars. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Sög bara bromsvätskebehållaren tom på vätska... Mvh Janne. |
|
|
oki tackar... ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.