|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Ni som kan BMW och eftermarknads trimdelar, Vem / Vilken firma kan Ni rekommendera till att trimma en BMW M3 -99. ( USA spec. om det spelar ngn roll ) Tack på förhand Patrik | |
| Till vilken budget? | |
| Du kanske kan hitta någon som vill slänga på ett sånt här kit ;) Länk Fast det skall bra fungera fram till 98 av någon anledning. Så din bil är väl i gränszonen beroende på tillverkningsdatum skulle jag tro. Bäst före, sämst efter. ;) | |
|
Usch! Varför trimma en så underbar sugmotor med turbo? :) Vad ska du ha bilen till? Är det en lekbil eller året runt? Vad har du för uppgraderingar idag? Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Hej, Det är en original M3:a och den är för tillfället hos mig kompis i Fort Lauderdale. Trimmet ungefär som för Saaben jag har, vardagsbil som körs lite på bana på klubbträffar. Fast en BMW M3 är ju ingen vardagsbil, men jag menar att det skall vara ett moderat trimm som ger lite extra på banan. tackar på förhand, Patrik |
|
|
Det är väl 240hk i USA-specen, iaf 3.0an? Vad som skiljer mellan Euro och US vet jag faktiskt inte men det bör nog kollas upp innan du köper något. Flåklypa |
|
|
varför inte satsa på lite väghållning och bromsar först? då kandu köra fler varv med ett stort leende mitt i nyllet :) kommer göra större skillnad i rolighet och körbarhet än många hästar till. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Hej, Den har redan ett väghållningskit och uppgraderade bromsar. Men du har rätt i att det är ju där man skall börja. Mvh Patrik ps. Man får ändra lite körstil mot denna va?? :-) Länk |
|
|
Ja.. Nu kan du börja köra fort även när det svänger ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
har du ändrat hjulvinklar? rensat nåt i bilen? tror du kommer ha 34829324 ggr roligare i en m3 än i 9-5:an.... :) Vad kör du för däck/fälg? Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
gti_charlie: På Saaben eller på BMW:n? BMW:n vet jag inte så mkt om än. Har inte kört den, tittade bara på den och hans andra M-vagnar. Nu skall han sälja den så... :-) Saaben är olättad ( jag med... ) och hjulvinklarna bak är ändrade av Nordic vid montering av Gula Koni och Eibach fjädrar. Mvh Patrik |
|
|
Är bilen där så har du väldigt nära till: Länk Vilka jag kan varmt rekommendera. |
|
|
J.Dredd: Haha, jag kommer förmodligen köra av med arslet först istället för som med Saaben gräva sig rakt fram i kurvorna och ut på gräset... :-) Patrik |
|
|
--> 540is Japp, den firman ligger hyffsat nära! Tackar för tipset, skall ringa polarn när han har vaknat och surra lite. Patrik |
|
|
Har du inte kört den innan så tycker jag inte du ska göra något alls innan du fått lite mil i den, förutom kanske att byta bromsvätska och ev belägg om du ska köra hårt. sen finns det massor att lära sig om hur en m3 ska gå fort. är ju en eller annan sån som gått ett par rejs... :) Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
|
Varför köpa en USA M3a när det finns massor råa svenska/tyska. USA M3an har ju rätt snikig motor.. 240hk, inga separata spjäll, ej dubbelvanos och lågt varvstopp. Skiljer säkert mycket mer. ___ E36 325i "CSL" |
|
|
Nej, det är klart. Men jag skulle få ett bra pris. Nu ser det ut som hans tjej skall få den i present. Följande är gjort i motorn: ( En strokad 328:a ) Euro M3 intake plenum, and throttle bodies. I also have a 99' M3 head. I plan to match port and polish the intake ports to the throttles followed by a couple of aggressive cams. I will use Aem engine managment to help set air /fuel ratios as well as ignition timing. My question is If You knows of any manufactures that make bottom end upgrades for the U.S spec engine. (The company Active Autowerke does but they are intended for lower compression turbo engines.) Nå.är det nå´n som vet? Tackar på förhand, Patrik ( Får väl köpa en annan M-vagn... :-) ) |
|
|
...My question is If You knows of any manufactures that make bottom end upgrades for the U.S spec engine. Ingen som vet/har nå´t tips? Mvh Patrik |
|
|
www.pure-pf.com kan fixa kolvar och stakar till US M3. Det är jag ganska säker på. ___ E36 325i "CSL" |
|
|
"US m3" motorn är väl i grunden en m50 med s50 vev och lite rappare kammar? isåfall borde det ju passa med det mesta som finns till m50. |
|
| Helt rätt,det är en tunad M50.Nästan alla delar från M50 motorn passar!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.