|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Wendtan. Hur går det med dina planer du mailade om? Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Ugotmail. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hade du haft manuell låda hade du nog åkt ifrån honom. Jag har en chippad Volvo 854 Turbo -94 ca. 260 hk och åker med säkerhet ifrån en 328 -96. |
|
| Alla vet att Volvo har förjävligt slöa hästar ta en v70 170hk tex. blir garanterat piskad av en 320. Jag har tävlat mot en -05 V70 2.5 turbo med chip (250 hk) och dem gick exakt lika, men det är ju inte så konstigt för skulle man bänka bägge motorerna så gissar jag att 328 skulle ge minst 200hk och v70 max 240 och 40hk äts direkt upp av mervikten och luftmotståndet. har även kört lika mot en golf r32 men samma där mycket tyngre bil och 4-hjulsdrift äter upp de 40 hk skillnad. Jag tycker att dem som inte gillar dessa trådar kan lämna dem... | |
|
På vilket sätt påverkar vikten och luftmotståndet effekten i motorn? Flåklypa |
|
|
Ta istället en jämnstor bil, säg s60 t5.(250 hk) Den åker ifrån din 328:a med besked, alla intervall utom just 0-100 där de bör vara ganska jämnt. Den har samma effekt som den trimmade bilen du anger ovan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan. Exakt det testet har jag gjort när jag hade 328:an, återigen med min käre vapendragare Hutz som då ägde en s60 t5. På ettan är BMWn snabbare, på tvåan kommer s60in ikapp och när tvåan är urvarvad ligger s60in i jämnhöjd med 328:an. När trean åker i är det inte ens jämnt, det är ex. en omöjlighet att ligga i tätt baksug på trean och uppåt. Flåklypa |
|
|
jag har kört jämt med en 850 t5 225 hk med flygande start inget ljug:) 192hk 2,0 det är kul att svänga |
|
|
Jag tror dig. Jag körde själv väldigt jämnt från 100 och uppåt med en 850 Turbo 225hk med 328:an, dom var två i bilen och jag själv. Jag trodde jag skulle få stryk men det blev som sagt dött lopp. Flåklypa |
|
|
Flykåpa: Nä effekten i motorn påverkas inte men en bil som väger mer och har större luftmotstånd behöver mer hk för att hänga med, trodde du förstod att jag menade så. Wendtan: det är väl klart att en 328 får pisk då men då skiljer det ju minst 40 hk och ganska lika cw och vikt, och då vore det väl konstigt om inte volvon gick bättre eller? Volvo har alltid gått sämre än tex bmw och audi även om dem haft liknande spec. på pappret det kan då ingen säga nåt annat om... |
|
|
"Flykåpa: Nä effekten i motorn påverkas inte men en bil som väger mer och har större luftmotstånd behöver mer hk för att hänga med, trodde du förstod att jag menade så." Det håller jag med om. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.